استفاده از نمایشگر در بطری نوشابه!

به گزارش مجله جهانگیر، شرکت کوکاکولا در برنامه جدید تبلیغاتی خود روی بطری های نوشابه از یک فناوری استفاده نموده تا شمشیرهای لیزری شخصیت های سری فیلم های مشهور جنگ ستارگان روی بطری ها بدرخشد.

استفاده از نمایشگر در بطری نوشابه!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، با توجه به اینکه قسمت جدید فیلم جنگ ستارگان از 20 دسامبر پخش می گردد و با شهرت و طرفدارانی که این فیلم به خصوص در کشور آمریکا دارد، طبیعی است که محصولات زیادی را ببینیم که خود را با این فیلم تبلیغ نمایند.

حالا بطری های کوکاکولا نمونه های بی نظیری از این نمونه هستند. در بطری های نوشابه این شرکت از تصویر شخصیت های اصلی این فیلم موسوم به ری و کایلو رن همراه با شمشیرهای نوری آنها استفاده شده است که هر زمان برچسب این بطری ها لمس گردد، شمشیرها روشن می شوند.

اگر نمی دانید چه جادوی فضایی اجازه این کار را می دهد که شمشیرهای ری و رن روی برچسب بطری روشن گردد، جواب دیودهای نورگسیل ارگانیک(OLED) است. از همین فناوری در نمایشگرهای تلفن های هوشمند و تلویزیون های نسل جدید استفاده می گردد.

دیود نورگسیل ارگانیک یا اُلِد، نوعی دیود نورافشان(LED) است که در آن لایه الکترولومینسانس، یک لایه بسیار نازک از ترکیبی آلی است که در واکنش به جریان الکتریکی، نور منتشر می نماید. این لایه نیمه هادی آلی بین دو الکترود قرار گرفته است که حداقل یکی از آنها شفاف است. اولد برای ساختن نمایشگر دیجیتال در دستگاه هایی مانند تلویزیون، نمایشگر رایانه، تلفن همراه و کنسول های بازی دستی استفاده می گردد.

نمایشگر اولد بدون نور پس زمینه کار می نماید، زیرا خودش نور فراوری می نماید. بنابراین اولد می تواند رنگ عمیقاً سیاه را نشان دهد و نازک تر و سبک تر از نمایشگر کریستال مایع(ال سی دی) است و در نور محیطی کم(مانند اتاق تاریک) نسبت کنتراست بیشتری نسبت به LCD دارد. به عبارت دیگر، اولد عمق رنگ بیشتری دارد. عملکرد نمایشگرهای OLED، اساساً با نمایشگرهای LCD متفاوت است.

فناوری برچسب های درخشان توسط یک استارتاپ مستقر در برلین به نام اینورو(Inuru) ابداع شده است. هر بطری شامل یکی از برچسب های هوشمند این شرکت است. برچسب ها دارای یک باتری چاپ شده داخلی و دیودهای مورد احتیاج برای روشن شدن هستند. با لمس کردن برچسب، شما یک مدار را کامل می کنید که به نوبه خود جریان الکتریکی را به دیودها می فرستد.

طبق گفته اینورو، باتری چاپی می تواند حداقل 500 بار شمشیرها را روشن کند.

این شرکت ادعا می نماید که این دیودها سازگار با محیط زیست هستند، زیرا بدون استفاده از فلزات خاکی کمیاب ساخته می شوند.

ایده استفاده از شخصیت های جنگ ستارگان آن هم به این صورت، یکی از کاربردهای هوشمندانه برچسب های هوشمند است و این شرکت آینده این فناوری را در صنایع بسته بندی، تبلیغات، لوازم خانگی و موارد دیگر می بیند.

در نهایت متأسفانه اگر می خواهید دست خود را روی برچسب یکی از این بطری ها که به صورت محدود فراوری می شوند، بگذارید، باید سفری به کشور سنگاپور داشته باشید.

در حال حاضر کوکاکولا میخواهد تنها هشت هزار بطری از این نوع را به عنوان بخشی از تبلیغات خود و قسمت جدید فیلم جنگ ستارگان عرضه کند.

مانند اکثر فناوری ها احتمالاً با ارزان تر شدن این فناوری شاهد افزایش این نوع برچسب ها در آینده نزدیک خواهیم بود.

منبع:ایسنا

بازگشت به صفحه رسانهها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 350

به "استفاده از نمایشگر در بطری نوشابه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نمایشگر در بطری نوشابه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید