تور استرالیا: استرالیا کمیته داوری اخبار جعلی را راه اندازی می نماید

به گزارش مجله جهانگیر، یک نهاد فناوری در استرالیا اظهار داشت کمیته ای ویژه برای داوری درباره شکایات مربوط به اخبار جعلی تشکیل می دهد.

تور استرالیا: استرالیا کمیته داوری اخبار جعلی را راه اندازی می نماید

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

این درحالی است که یک روز قبل دولت استرالیا تهدید کرد قوانین سختگیرانه تری درباره پست های جعلی و افتراآمیز در فضای آنلاین اجرا می نماید.

این درحالی است که دولت این کشور هم روز گذشته بیان کرد اقداماتی را اتخاذ می نماید تا مسئولیت شبکه های اجتماعی در قبال محتوا بیشتر گردد.

نهاد گروه صنعت دیجیتال (DIGI) نماینده واحدهای فیس بوک، گوگل و توییتر در استرالیا است. این نهاد بیان کرد کمیته جدیدالتاسیس آن برای نظارت بر اخبار جعلی نشان می دهد صنعت فناوری آماده است در مقابل پست های آسیب زا خود را قانونمند و مقرراتی را اجرا کند.

سونیتا بوز مدیر عامل DIGI در بیانیه ای بیان کرد: شرکت های فناوری درباره یک نظام نامه اخلاقی علیه اخبار جعلی توافق نموده اند. ما می خواهیم با یاری نظارت جمعی از کارشناسان خارجی و اعتماد مردم این فرایند را تقویت کنیم.

کمیته 3 نفره مستقل به وسیله یک وب سایت شکایات مربوط به نقض نظام نامه اخلاقی را حل و فصل می نماید. البته این کمیته شکایات مربوط به پست های افراد را آنالیز نمی نماید.

منشور اخلاقی صنعت شامل موارد مختلفی است. مانند اقدام علیه اخبار جعلی که سلامت عمومی را تهدید می نماید.

بعلاوه DIGI بیان کرد در صورتیکه شرکتی نظام نامه اخلاقی را نقض کند، بیانیه ای رسمی صادر می نماید.

پل فلچر وزیر ارتباطات استرالیا و از جمله قانونگذاران حامی وضع قوانین سختگیرانه تر بر پلتفرم های میزبان اخبار جعلی، از این اقدام استقبال کرد. اما گروه های حمایت از مصرف کننده همچنان معتقدند چنین اقدامی کافی نیست.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1589

به "تور استرالیا: استرالیا کمیته داوری اخبار جعلی را راه اندازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: استرالیا کمیته داوری اخبار جعلی را راه اندازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید