درخواست وزیر جهاد کشاورزی از محققان برای فراوری بذر 24 واکسن دام و طیور

به گزارش مجله جهانگیر، تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی می گوید در حال حاضر 6 واکسن در حوزه دام و 18 واکسن در حوزه طیور احتیاج داریم که پژوهشگران کشور می توانند به فراوری این واکسن ها ورود پیدا نمایند.

درخواست وزیر جهاد کشاورزی از محققان برای فراوری بذر 24 واکسن دام و طیور

به گزارش ایسنا کاظم خاوازی در مراسم رونمایی از بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و آنتی ژن H5 که در محل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، گفت: امروز با همت سازمان دامپزشکی کشور و پشتیبانی های معاونت علمی و فناوری پیروز به فراوری واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و آنتی ژن H5 شدیم.

وی اضافه نمود: در سال 96، 26 میلیون قطعه طیور به واسطه آنفلوآنزا را معدوم کردیم که این یک فاجعه عظیم در صنعت طیور به شمار می رفت.

خاوازی ادامه داد: در حال حاضر 23 کشور درگیر آنفلوآنزای پرندگان هستند در صورتی که ما حتی در امسال به ابتلای 30 هزار قطعه از طیور هم به این بیماری نرسیدیم که این نشان می دهد این اپیدمی در کشور کاملا کنترل می گردد.

وی تاکید نمود: امیدواریم هر چه سریع تر بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و سایر بذرهای دیگر از سیستم دولتی خارج گردد و در اختیار بخش های خصوصی قرار بگیرد.

خاوازی افزود: ما در حال حاضر به 6 واکسن در بخش دام و 18 واکسن در بخش طیور احتیاج داریم که این می تواند یک افق گسترده ای به روی پژوهشگران کشور باشد تا بتوانند به فراوری بذرهای این واکسن ها دست پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1085

به "درخواست وزیر جهاد کشاورزی از محققان برای فراوری بذر 24 واکسن دام و طیور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزیر جهاد کشاورزی از محققان برای فراوری بذر 24 واکسن دام و طیور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید