آلمان این فیلم را راهی اسکار 2024 کرد

به گزارش مجله جهانگیر، آلمان نماینده اسکار 2024 خود را از فهرستی متشکل از 10 فیلم بلند و 2 مستند انتخاب خواهد نمود.

آلمان این فیلم را راهی اسکار 2024 کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، آلمان اسامی فیلم هایی که شانس رفتن به اسکار 2204 را دارند در قالب لیستی متشکل از 12 فیلم معرفی کرد.

این لیست که سازمان ملی آلمان فیلمز آن را منتشر نموده شامل چندین فیلم محبوب منتقدها از برلیناله پیش است. فیلم در آتش کریستین پتزولد که برنده خرس نقره ای جایزه بزرگ هیات داوران شد، درام مدرسه ای ایلکر چاتاک با عنوان سالن معلمان برنده بزرگ جوایز فیلم ملی آلمان که 6 جایزه از جمله جایزه برترین فیلم و برترین بازیگر زن را به دست آورد، الاها ساخته میلنا آبویان برنده بخش جنبی پرسپکتیو سینمای آلمان و سیسی و من ساخته فرانکی فاینستروالدر درباره ملکه اتریش از این جمله هستند.

درام ژاپنی روزهای عالی ویم وندرس که نامزدی 3 جایزه اسکار را در کارنامه دارد و در جشنواره کن برای بازی کوجی یاکوشو جایزه برترین بازیگر نقش اول مرد را گرفت اما به این لیست راه نیافته و به جای آن مستند تازه وندرس با عنوان آنسلم که تصویری از آنسلم کیفر نقاش و مجسمه ساز آلمانی را ارایه نموده و در جشنواره کن نیز به نمایش درآمده یکی از نامزدهای راه یافته به این لیست است.

مستند یک زن ساخته جِنین مرافل، فیلم علمی تخیلی سوفی لیننبام با عنوان معمولی ها، اورفه در عشق ساخته اکسل رانیش و فیلم اقتباسی آرون لمان با عنوان آنچه می توانی از اینجا ببینی، شورشیان آخر هفته مارک روتموند یک کمدی درباره پدر و پسر اوتیسمی اش، درام تاریخی هانس اشتاین بیشلر با عنوان همه یک زندگی و فیلم تئوری همه چیز ساخته تیم کروگر که برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درخواهد آمد نیز در لیست نهایی اسکار جای گرفته اند.

هیات داوران مستقل 22 و 23 آگوست در مونیخ تشکیل جلسه می دهند تا از میان این لیست نامزد رسمی آلمان برای اسکار بین المللی 2024 را انتخاب نمایند.

فرصت معرفی نامزدهای همه کشورها تا 2 اکتبر (10 مهر) است. آموزشگاه از میان فیلم های ارسال شده لیست نهایی خود را 21 دسامبر (19 آذر) معرفی می نماید و از میان آنها 5 نامزد برترین فیلم بین المللی 23 ژانویه (3 بهمن) معرفی خواهند شد. نود و پنجمین دوره جوایز اسکار در تئاتر دالبی در لس آنجلس دهم مارس 2024 (20 اسفند) برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2042

به "آلمان این فیلم را راهی اسکار 2024 کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان این فیلم را راهی اسکار 2024 کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید