شروع عملیات اجرایی بازسازی قلعه تاریخی بارده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله جهانگیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی بخش های تخریب شده قلعه بارده که به دلیل بارندگی های اسفند سال 98 آسیب دیده بود، شروع شد.

شروع عملیات اجرایی بازسازی قلعه تاریخی بارده در چهارمحال و بختیاری

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی روز پنجشنبه اول خرداد 99 گفت: به دلیل افزایش شدت و میزان بارش های اسفند سال گذشته، قسمتی از دیوار و برج جبهه شرقی قلعه تاریخی بارده شهرستان بن در چهارمحال و بختیاری تخریب شد و 2 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی اضطراری این قلعه اختصاص پیدا کرد.

او اضافه نمود: به همین دلیل پس از فراخوان انتخاب پیمانکار، بلافاصله بازسازی بخش های تخریب شده قلعه تاریخی بارده شروع شد.

جوادی توضیح داد: عملیات بازسازی بخش های تخریبی این قلعه تا 3 ماه دیگر به سرانجام خواهد رسید.

او اضافه نمود: در سال های گذشته هفت میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بازسازی، استحکام بخشی، بام سازی، سبک سازی، اندود حفاظتی، اجرای شمع بندی حفاظتی و تخلیه نخاله های این قلعه هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به لزوم بازسازی اضطراری برای جلوگیری از تخریب بیشتر بناهای مرتبط با قلعه تاریخی داراب خان بارده در پاییز سال گذشته، از تجربه های استادکاران برای بازسازی ابنیه آن به وسیله شمع بندی و عملیات استحفاظی قسمت های آسیب دیده استفاده شد.

قلعه تاریخی بارده شهرستان بن چهارمحال و بختیاری مربوط به دوران قاجاریه و دارای 5500 متر مربع عرصه با زیربنای افزون بر 8هزار متر مربع است.

این بنای تاریخی 11 مرداد 1384 به شماره 12404 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و از اواسط دهه 70 هجری شمسی اقدامات بازسازیی مختلفی بر روی قلعه تاریخی بارده صورت گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 744

به "شروع عملیات اجرایی بازسازی قلعه تاریخی بارده در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی بازسازی قلعه تاریخی بارده در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید