خبرنگاران بخشی از قلعه رستم بافران نایین بازسازی شد

به گزارش مجله جهانگیر، اصفهان- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین از بازسازی بخشی از قلعه رستم بافران این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران بخشی از قلعه رستم بافران نایین بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمود مدنیان محمدی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران از آغاز پروژه بازسازی و استحکام بخشی قلعه رستم بافران اطلاع داد و اضافه کرد: این اثر دوره صفویه یکی از قلعه های مهم تاریخی نایین بر روی تپه ای به ارتفاع 25 متر با خشت و چینه ساخته شد.

وی اظهارداشت: یادمانهای تاریخی در واقع شناسنامه های سرزمین ایران هستند که حفاظت و نگهداری آن لازم است.

در سالهای اخیر بر اثر فرسایش شدید بخشی از این قلعه تاریخی ریزش و آسیب دید که با پیگیری اجرا شده با صرف 2 میلیارد ریال اعتبار طرح استحکام و بازسازی بخش آسیب دیده این یادمان تاریخی توسط میراث فرهنگی بازسازی شد.

شهر بافران از توابع بخش مرکزی شهرستان نایین است.

قلعه رستم بافران به عنوان یک قلعه تاریخی با کاربری دفاعی برای حفاظت از اهالی محل در این منطقه ساخته شد و به شماره 32032 به تاریخ 97/02/15 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

شهرستان نایین با بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی که 96 اثر آنها به ثبت ملی رسید در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار گرفته است.

استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش دنیا، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت دنیای رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 873

به "خبرنگاران بخشی از قلعه رستم بافران نایین بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخشی از قلعه رستم بافران نایین بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید