آخرین شرایط کرونا در ایران؛ تعداد شهر های قرمز به عدد 14 رسید

به گزارش مجله جهانگیر، با آغاز تعطیلات عید نوروز و عدم توجه بسیاری از مردم به هشدار های کادر درمان مبنی بر خودداری از انجام مسافرت؛ سیل بزرگ خودرو ها به سوی شهر های مختلف سرازیر شد که بر همین اساس بعضی محور های مواصلاتی کشور هم اکنون شاهد ترافیک سنگین است.

آخرین شرایط کرونا در ایران؛ تعداد شهر های قرمز به عدد 14 رسید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش تسنیم؛ حضور گسترده هموطنان در مسافرت های نوروزی و البته به تبع آن دیدوبازدیدها، خطر تشدید ابتلا به کرونا در سراسر کشور را افزایش داده است. به همین دلیل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به افزایش شهر های قرمز و نارنجی هشدار داده است؛ سعید نمکی از عنوان فاجعه آمیز برای نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی نموده و از هموطنان عاجزانه خواسته به نکات بهداشتی بیش از گذشته توجه نمایند.

در شرایط فعلی حتی احتمال افزایش شیوع کرونا و تغییر رنگ شهر های استان های مختلف به ویژه ایلام، هرمزگان و سیستان وبلوچستان وجود دارد؛ تغییر رنگ بوشهر از زرد به نارنجی، زنگ خطر را برای مراکز تمامی استان ها به صدا درآورده و ممکن است با ادامه فرایند صعودی ابتلا، ارومیه هم رنگ قرمز به خود بگیرد.

2 شهر استان تهران قرمز شدند

استان تهران نیز اوضاع مساعدی ندارد و گزارش ها حاکی از آن است که تعداد مبتلایان رفته رفته زیاد شده است. بنا به گفته حریرچی معاون وزیر بهداشت در مصاحبه با شبکه خبر؛ شهرستان های فیروزکوه و دماوند رنگ قرمز به خود گرفته اند و هیچ بعید نیست این شرایط به زودی سایر نقاط را درگیر کند.

بنابر اعلام ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر 14 شهرستان قرمز و 36 شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهر های با شرایط قرمز و نارنجی، ممنوع بوده و مشمول جریمه است.

سفر از و به شهر های قرمز و نارنجی از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 ممنوع است؛ شهر های با شرایط قرمز که تردد به آن ها از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 با ممنوعیت همراه است و ورود پلاک های غیربومی به این شهر ها یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت، عبارتند از؛ گلپایگان، زرین دشت، خاتم، آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و گچساران، فیروزکوه و دماوند.

خوانسار، لنجان، بوشهر، داراب، مرودشت، بانه، سقز، بروجرد، دلیجان، سراب، عجب شیر، ارومیه، چایپاره، ماکو، نقده، دهلران، دیلم، کنگان، گناوه، سامان، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغ ملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، ارسنجان، دیواندره، پلدختر، دورود، خمین و خمیر؛ دارای شرایط نارنجی هستند که تردد به آن ها از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400 با ممنوعیت همراه بوده و ورود پلاک های غیربومی به این شهر ها 500 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

آمار ها چه می گویند؟

براساس آمار های رسمی تا امروز 3 فروردین ماه 1400 با تأیید ابتلای 7290 نفر از هموطنان به بیماری کرونا از ابتدای همه گیری تا همین تاریخ یک میلیون و 815 هزار و 712 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد متأسفانه با فوت 74 نفر در روز گذشته 61 هزار و 951 نفر از هموطنان قطعاً به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست رفته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1321

به "آخرین شرایط کرونا در ایران؛ تعداد شهر های قرمز به عدد 14 رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط کرونا در ایران؛ تعداد شهر های قرمز به عدد 14 رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید