7 طرح مرمتی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اجرا می گردد

به گزارش مجله جهانگیر، معاون میراث فرهنگی اردبیل گفت: هفت طرح مرمتی برای مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی تهیه شده که با تصویب در شورای راهبردی مجموعه به اجرا در می آید.

7 طرح مرمتی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اجرا می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی آشپزخانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، کریم لطفی ظهر امروز 24 اردیبهشت ماه 99 در اولین جلسه شورای راهبردی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی در امسال، اظهار کرد: مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی مهم ترین اثر تاریخی استان به شمار می رود که در طول سال در راستای حفاظت و صیانت از این بنای جهانی طرح های مختلف بازسازیی در این مجموعه اجرا می گردد.

او از اجرای هفت طرح بازسازیی در این مجموعه جهانی اطلاع داد و گفت: طرح بازسازی کاشی های گنبد شاه اسماعیل، طرح ساماندهی محوطه ضلع شرقی حیاط باغ مجموعه یا صحن قزلباشان، طرح ساماندهی طراحی جهت گردشگری سایت باستانی p2 یا بقایای معماری حاصل از کاوش باستان شناسی دهه 70 از جمله این طرح هاست.

معاون میراث فرهنگی اردبیل طرح ساماندهی باغ شیخ مجموعه جهانی، طرح بازسازی در چوبی ورودی حیاط باغ، بازسازی کلاف چوبی و کاشی گنبد الله و طرح ایجاد موزه های جدید در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از قبیل موزه باستان شناسی بخش سکه و بخش اسناد را از دیگر طرح ها در این مجموعه عنوان نمود.

او با اشاره به اهمیت مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اعلام کرد: هرگونه اقدام در راستای بازسازی و ساماندهی بخش های مختلف این مجموعه جهانی با توجه به حساسیت آن باید در شورای راهبردی مورد آنالیز کارشناسی قرار گرفته و پس از تائید به مرحله اجرا در بیاید.

لطفی گفت: در طول سال پروژه های مختلف بازسازیی در راستای صیانت از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین تهیه و اجرا می گردد تا این بنای بزرگ تاریخی که معرف تمدن و تاریخ منطقه است، به شکلی مناسب نگهداری و آماده بازدید برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

در اولین جلسه شورای راهبردی مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در امسال علاوه بر آنالیز برنامه پیشنهادی سال 99 تعداد هفت طرح بازسازیی در این مجموعه آنالیز و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 723

به "7 طرح مرمتی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 طرح مرمتی در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید