5 روش ساده برای افزایش عمر باتری آیفون

به گزارش مجله جهانگیر، اگر فکر می کنید باتری آیفون شما سریع تر از انتظار خالی می گردد، پس به احتمال زیاد در پی روش هایی برای افزایش عمر باتری آیفون خود هستید. آیفون های تازه از قابلیت های بیشتری نسبت به نسل های قبلی بهره می برند که بسیاری از کاربران از این قابلیت ها استفاده نمی نمایند. اما همین مشخصه ها در پس زمینه در حال فعالیت هستند و انرژی باتری را مصرف می نمایند. برای کاهش مصرف باتری گوشی همیشه توصیه های رایجی مطرح می گردد ولی در این مطلب می خواهیم به 5 روش ساده و البته متفاوت نسبت به توصیه های رایج برای افزایش عمر باتری آیفون معرفی کنیم.

5 روش ساده برای افزایش عمر باتری آیفون

غیرفعال کردن ردیابی حرکات ورزشی

این قابلیت در آیفون، با استفاده از شتاب سنج کوشش می نماید گام های طی شده کاربر را شناسایی و محاسبه کند. برای افرادی که از مچ بند یا ساعت هوشمند استفاده نمی نمایند، این قابلیت بسیار کاربردی است. با این حال اگر از ساعت یا مچ بند هوشمند استفاده می نماید و یا از طرف دیگر این قابلیت اهمیتی برای شما ندارد، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

اگر از اپل واچ استفاده می کنید، باید تاکید کنیم که غیرفعال کردن این مشخصه در آیفون، تاثیری بر عملکرد اپل واچ ندارد زیرا خود این ساعت از سنسورهای دقیقی بهره می برد. در هر صورت برای غیرفعال کردن این مشخصه در آیفون، ابتدا راهی Settings شوید.

سپس بر روی Privacy & Security ضربه بزنید.

به قسمت Motion & Fitness سر بزنید.

در نهایت همانطور که در تصویر زیر می توانید ببینید، گزینه موردنظر را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن بازخورد لرزشی کیبورد

بعضی از کاربران به بازخورد لرزشی کیبورد علاقه زیادی دارد. اما خود اپل هم رسما اعلام نموده همین مشخصه، انرژی قابل توجهی را مصرف می نماید. طبیعتا هرچقدر از کیبورد بیشتر بهره ببرید، مصرف انرژی این قابلیت هم بیشتر می گردد. بنابراین با غیرفعال کردن این قابلیت، عمر باتری آیفون تا حدی افزایش پیدا می نماید.

برای این کار در بخش تنظیمات راهی Sound & Haptics شوید.

در گام بعدی روی Keyboard Feedback ضربه بزنید.

در نهایت گزینه Haptic را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خود اپلیکیشن ها

در بسیاری از آیفون ها، تعداد زیادی اپلیکیشن نصب شده که تقریبا هر روز باید تعدادی از آن ها آپدیت شوند. با وجود اینکه همیشه توصیه می گردد به سرعت جدیدترین آپدیت ها را نصب کنید، اما در هر صورت همین فرایند دانلود و نصب پیوسته اپلیکیشن های مختلف، عمر باتری را کاهش می دهد. بنابراین برای غیرفعال کردن این قابلیت، در قسمت تنظیمات بر روی App Store ضربه بزنید.

در این قسمت کافی است گزینه App Updates را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن Live Activities

مشخصه Live Activities به زبان ساده به شما اجازه می دهد در لاک اسکرین، به اطلاعات مهمی دسترسی پیدا کنید. با این حال همین فرایند دریافت اطلاعات از اپ های مختلف و نشان دادن آن ها در لاک اسکرین، به معنای مصرف انرژی باتری است. بنابراین اگر چندان از این مشخصه استفاده نمی کنید، توصیه می کنیم آن را غیرفعال کنید.

برای انجام این کار در تنظیمات آیفون روی Face ID & Passcode ضربه بزنید و سپس پسورد خود را وارد کنید.

در مرحله بعدی باید راهی قسمت Allow Access When Locked شوید و در نهایت هم Live Activities را غیرفعال کنید.

عدم استفاده از آیفون در زمانی که به شارژر وصل است

طبیعتا زمانی که گوشی را به شارژر وصل می کنید، دمای بدنه آن افزایش پیدا می نماید. بنابراین زمانی که آیفون در حال شارژ شدن است و از آن به خصوص برای انجام کارهای سنگین استفاده می کنید، حرارت ایجاد شده به وسیله پردازنده، گرمای بدنه را بیش از پیش افزایش می دهد.

همانطور که احتمالا می دانید، گرما دشمن اصلی عمر باتری گوشی است و زمانی که باتری برای مدت طولانی در معرض گرمای زیادی قرار می گیرد، دوام آن هم به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. اگرچه اگر گاهی اوقات گوشی به شدت گرم گردد، آسیب زیادی به باتری وارد نخواهد شد؛ ولی وقتی که این روند ادامه دار باشد، پس طبیعتا کاهش عمر باتری محسوس تر می گردد.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2046

به "5 روش ساده برای افزایش عمر باتری آیفون" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 روش ساده برای افزایش عمر باتری آیفون" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش ساده برای افزایش عمر باتری آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید