کانادا به ائتلاف ضد داعش پیوست، انجام نخستین حمله به سوریه

به گزارش مجله جهانگیر، کانادا به منظور افزایش مشارکت خود در ائتلاف بین المللی علیه داعش، روز گذشته برای نخستین بار به سوریه حمله کرد.

کانادا به ائتلاف ضد داعش پیوست، انجام نخستین حمله به سوریه

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، ارتش کانادا گفت این کشور نخستین حمله هوایی خود به سوریه را چهارشنبه (روز گذشته) انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بعد از آنکه مجلس کانادا نقش بیشتر این کشور در ائتلاف بین المللی علیه داعش را تصویب کرد، حمله به مواضع داعش در سوریه بخشی از طرح های اوتاوا (پایتخت کانادا) برای افزایش مشارکت خود در این ائتلاف بوده است.

ارتش کانادا گفت دو جت جنگی F-18s مواضع داعش در نزدیکی شهر رقه در سوریه را هدف قرار داده اند. حمله به رقه با گروهی متشکل از 10 جت جنگی انجام شد که 6 فروند از آنها متعلق به آمریکا بود.

بر اساس این گزارش، حملات هوایی کانادا پیش از این محدود به مرزهای عراق بود اما در خاتمه ماه مارس، قانون گذاران کانادایی لایحه ای را تصویب کردند که به نیروی هوایی این کشور اجازه می دهد اهداف داعش در سوریه را هدف قرار دهند. اما قانون گذاران کانادایی مخالف بر این باورند کانادا نباید حضور خود را در این جنگ طولانی مدت و پیچیده افزایش دهد.

طبق این گزارش، کانادا نخستین بار بار نوامبر 2014 به ائتلاف بین المللی ضد داعش پیوست و حدود 70 نیروی ویژه را برای آموزش کُردها به منظور مبارزه با داعش در شمال عراق اعزام کرد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 616

به "کانادا به ائتلاف ضد داعش پیوست، انجام نخستین حمله به سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به ائتلاف ضد داعش پیوست، انجام نخستین حمله به سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید