تور دبی: پروازهای مسافربری هواپیمایی امارات به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شد

به گزارش مجله جهانگیر، شیوع ویروس کرونا، طاعون قرن بیست و یکم به سرعت در حال تعطیل کردن تمامی شبکه های پرواز جهانی و دیگر صنایع است. در خبری تازه امارات، یکی از غول های صنایع هوایی میخواهد تمام پروازهای مسافربری خود را متوقف کند.

تور دبی: پروازهای مسافربری هواپیمایی امارات به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شد

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

دیروز، یکشنبه، سوم فروردین 1399، شرکت هواپیمایی امارات، یکی از بزرگ ترین ایرلاین های دنیا با پروازهای مسافت دور، بیان کرد که تقریبا تمامی پروازهای مسافربری این هفته را متوقف نموده است. این شرکت بعلاوه دستمزد کارمندانش را به دلیل تاثیرات ویروس کرونا بر صنعت سفر هوایی به نصف کاهش داد.

این شرکت هواپیمایی دولتی مستقر در دبی قبلا خبر تعلیق حدود 70 درصد از شبکه پروازی خود به 159 مقصد در دنیا و درخواست از کارمندان برای گرفتن مرخصی بدون حقوق و توقف استخدام نیروی تازه را اعلام نموده بود. این روزها، شرکت های هواپیمایی در سراسر دنیا با یکی از بزرگ ترین چالش ها از زمان تاسیس روبه رو هستند.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، مدیر ارشد اجرایی امارات در یک بیانیه گفت:

ما به عنوان یک ایرلاین شبکه دنیای، خودمان را در شرایطی می بینیم که عملا تا زمان باز شدن دوباره مرزهای کشورها و بازگشت فضای اعتماد به سفر، نمی توانیم مسافران را جابه جا کنیم.

امارات، شرکت هواپیمایی مستقر در دبی در ابتدا گفته بود که تا روز چهارشنبه، تمام پروازهای مسافری خود را کنسل می نماید، اما بعضی از پروازها در 13 کشور برای بازگرداندن شهروندان به کشورهای خود به درخواست دولت ها کماکان انجام خواهند شد.

گفته می گردد پروازهای ذکرشده تا زمان بازبودن مرزها و وجود تقاضا ادامه پیدا خواهند کرد. پروازهای باربری نیز انجام خواهند شد.

ناوگان هوایی امارات، متشکل از 270 هواپیمای مسافربری است که عمدتا جت های ایرباس A380 و بوئینگ 777 هستند. کارمندان ایرلاین امارات به خبرگزاری رویترز گفته اند که از خبر تعلیق بیشتر پروازها، متعجب نشده اند. یکی از آن ها به شرط ناشناس ماندن در شرایطی که آن ها اجازه صحبت کردن با هیچ رسانه ای را ندارند، به رویترز گفت:

واقعا هیچ انتخاب دیگری وجود ندارد.

ارتباطات بین المللی برای شرکت هواپیمایی امارات که دبی را در عرض شش سال به شلوغ ترین فرودگاه بین المللی دنیا تبدیل کرد، بسیار حیاتی است. این ایرلاین هیچ پرواز داخلی ای انجام نمی دهد و بیشتر مسافرانش به وسیله دبی، ترانزیت می شوند.

گروه امارات، یک کمپانی هلدینگ دولتی است که یکی از دارایی هایش، یعنی ایرلاین امارات هم اکنون مجبور به کاهش موقت 25 تا 50 درصدی حقوق پایه بیشتر کارمندان شده است. یکی از کارمندان می گوید:

من راجع به آینده، احساس عدم اطمینان می کنم، اما حداقل ما هنوز شاغل محسوب می شویم و هنوز هم حقوق می گیریم.

امارات گروپ در خاتمه مارس سال 2019 که آخر سال اقتصادی آن ها محسوب می گردد، بیش از 100 هزار کارمند داشت که حدود 21 هزار خدمه پرواز و چهار هزار خلبان می شدند.

تیم کلارک، رییس گروه امارات که در ماه ژوئن استعفا خواهد داد و گری چاپمن، رییس فرودگاه این گروه هلدینگ و کمپانی های خدمات سفر به مدت سه ماه از از حقوق خود چشم پوشی خواهند کرد. شیخ احمد گفت:

ما نمی خواهیم تعدیل نیرو کنیم.

شیخ احمد در یک ایمیل به کارکنان این مجموعه گفت که وی مطمئن است شرکت هواپیمایی ای که او در سال 1985 تاسیس نموده است در این اوضاع دوام خواهد آورد و از همگان خواست تا روحیه خودشان را حفظ نمایند. وی گفت:

در حال حاضر، ما باید منابعمان را حفظ کنیم و در عین حال برای بازگشت به شرایط عادی آماده شویم.

منبع: کجارو / reuters.com
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1769

به "تور دبی: پروازهای مسافربری هواپیمایی امارات به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: پروازهای مسافربری هواپیمایی امارات به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید