پارک طالقانی تهران ☀️ یکی از قدیمی ترین و با صفاترین پارکهای مرکز

به گزارش مجله جهانگیر، پارک جنگلی عباس آباد

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با یکی دیگر از مجذوب کننده ترین پارک های تهران بنام پارک طالقانی آشنا کنیم. پس اگر در پی برترین پارک های شهر تهران میگردید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پارک طالقانی تهران ☀️ یکی از قدیمی ترین و با صفاترین پارکهای مرکز

پارک طالقانی یا پارک جنگلی عباس آباد که با نام پارک جهان کودک و تپه های داوودیه نیز شناخته می گردد یکی از پارک های شهر تهران و در منطقه 3 شهرداری تهران است که در نزدیکی ایستگاه متروی حقانی و بر روی تپه های عبادس آباد قرار گرفته است. این پارک به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع دارای چشم اندازی مشرف به شهر تهران است. قسمت جنوبی این پارک نیز از طرحی حلزونی شکل برخوردار است و از درختان بلوط ایتالیایی پوشیده شده است. به دلیل قرار گرفتن پارک در ارتفاعات تپه های عباس آباد این پارک دارای چشم اندازی مشرف به شهر تهران و جزء یکی از مکان های تفریحی تهران نیز الخصوص برای جوانان بشمار میرود.

پارک جنگلی طالقانی تا کنون نام های بسیاری عوض نموده است. شاید نام پیشینش را شنیده باشید پارک جهان کودک. این پارک در ابتدا زمین کشاورزی بوده و در سال 1350 طرح نوسازی آن آغاز شده است. جالب است ک بدانید طراحی آن بر عهده یک شرکت مهندسی اسپانیایی بوده است. بوستان طالقانی در سال 1361 افتتاح شد.

از امکانات این پارک زیبا می توان به مسیر پیاده روی، فضاهای ورزشی، وسایل ورزشی، آلاچیق، نیمکت، آبنما، فضای پارکینگ وسیع، بوفه و … اشاره نمود. جالب است که بدانید این پارک از طریق پل طبیعت به بوستان آب و آتش متصل شده. پس با بازدید از آن یک تیر و دو نشان می کنید و پارک آب و آتش را هم می بینید! در ورودی پارک از سمت پل طبیعت حوضچه سنگی درست نموده اند که در نوروز مهمان ماهی های قرمز شهروندان تهرانی می گردد!

اگر از این سمت وارد پارک شده اید چشم انداز ای شگفت آور در انتظارتان است! یک راه چوبی منحنی وار! چه مکان عالی برای پیاده روی و عکاسی می گردد!از این راه زیبا که بگذرید به قسمت جنگلی تر پارک می رسید. گونه های گیاهی مختلفی در پارک دیده می شوند که در نوع خود بی نظیر هستند. یکی از جالب ترین آنها بلوط ایتالیایی است!

بزرگ ترین پرچم ایران با مساحت 1000 متر مربع در این پارک قرار گرفته است. این پرچم از نظر ارتفاع میله سومین پرچم بلند جهان است.

در گشت و گذار درون پارک حتما به گروه های ورزشی برمی خورید که سرگرم تمرین هستند. بله همانطور که گفتیم پارک طالقانی مکانی مناسب برای انجام تمرینات ورزشی به خصوص تمرینات هوازی است.

نیمکت ها و آلاچیق های تعبیه شده در پارک هم فضای خوبی برای نشستن و جمع های خانوادگی فراهم نموده است. اگر برای پیک نیک به این پارک سر سبز می روید نیازی به بردن منقل ندارید. در پارک منقل هایی برای سهولت کار شما تعبیه شده است. از بوفه ها و بلال فروشی های پارک هم غافل نشوید!

چه طور به پارک طالقانی برویم؟

پارک طالقانی در کنار بزرگرا ه های حقانی، همت و مدرس واقع شده است و از هر 3 این ها دسترسی دارد.

اگر با خودرو شخصی می روید می توانید از بزرگراه های همت، مدرس و یا حقانی برای رسیدن به پارک بهره ببرید و اگر نگران جای پارک هستید از بزرگراه حقانی وارد خروجی پارک شوید. در اینجا فضای بزرگ پارکینگ را می بینید.

احتمالا برترین راه استفاده از مترو است. برای رفتن به پارک طالقانی از هر ایستگاه مترویی که در دسترستان است به مترو خط 1 (قرمز) بیایید و در ایستگاه حقانی از قطار پیاده شوید، حالا در پارک هستید! بعلاوه می توانید با استفاده از مترو در ایستگاه شهید همت هم از قطار پیاده شوید. در این صورت در طرف جنوبی پارک در می آیید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2098

به "پارک طالقانی تهران ☀️ یکی از قدیمی ترین و با صفاترین پارکهای مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک طالقانی تهران ☀️ یکی از قدیمی ترین و با صفاترین پارکهای مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید