وزیر نفت: دبیرکل نو اوپک براساس اصل اجماع انتخاب شد

به گزارش مجله جهانگیر، تهران (پانا) - وزیر نفت با تبیین نشست ویژه اوپک گفت دبیرکل نو اوپک براساس اصل اجماع انتخاب شده است.

وزیر نفت: دبیرکل نو اوپک براساس اصل اجماع انتخاب شد

به گزارش وزارت نفت، جواد اوجی امروز (دوشنبه، 13 دی ماه) پس از خاتمه نشست ویژه وزیران سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) به خبرنگار شانا گفت: براساس تصمیم نشست وزارتی اوپک (دهم آذرماه) مقرر شد امروز نشستی ویژه در سطح وزیران برگزار گردد.

وی با بیان اینکه نشسست امروز تنها یک دستور کار داشت و آن تصمیم گیری درباره دبیرکل آینده اوپک بود، توضیح داد: همان طور که می دانید دوره مسئولیت دبیرکل کنونی اوپک (محمدسانوسی بارکیندو) خردادماه 1401 به خاتمه می رسد.

وزیر نفت توضیح داد: از مدتی پیش موضوع معرفی نامزدها برای انتخاب دبیرکل آینده اوپک در سطح وزیران این سازمان مطرح شده بود و در نشست عادی 182 این سازمان نیز این موضوع دوباره طرح و از کشورهای عضو خواسته شد در فرصت زمانی دوهفته ای تا 25 آذرماه (15 دسامبر 2021) در صورت تمایل نامزد مورد نظر خود را معرفی نمایند.

اوجی ادامه داد: با وجود این اعلام، در این مدت تنها کویت بود که از حدود دو ماه پیش نامزد مورد نظر خود را برای این سمت به طور رسمی معرفی نموده بود و با وجود برآورد ها هیچ یک از دیگر کشورهای عضو اوپک برای سمت دبیرکلی اعلام نامزدی نکردند.

وی گفت: براساس این شرایط و با توجه به سوابق، تجربه ها و شناخت کشورهای عضو از نامزد کویت (هیثم الغیص) نشست وزارتی اوپک به اتفاق آرا و براساس اصل اجماع تصمیم گرفت آقای الغیص برای سه سال به عنوان دبیرکل این سازمان انتخاب گردد.

به گفته وزیر نفت، دوره مسئولیت دبیرکل تازه اوپک از ابتدای اوت 2022 (اوایل مرداد 1401) شروع می گردد و برای ایشان در مسئولیت تازه آرزوی موفقیت داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1723

به "وزیر نفت: دبیرکل نو اوپک براساس اصل اجماع انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: دبیرکل نو اوپک براساس اصل اجماع انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید