معرفی شهر تورنتو

به گزارش مجله جهانگیر، تورنتو مرکز استان انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا است ، تورنتو چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی پس از مکزیکو سیتی ، نیویورک و لس آنجلس است و یکی از قطب های مالی و گردشگری در دنیا محسوب می گردد؛ این شهر چند ملیتی ، علاوه بر جاذبه های شهری ، از مراکز مهم مالی و تجاری در دنیا است و با پیشرفت چشم گیر خود در سال های اخیر، به یکی از مقاصد گردشگری کانادا و حتی مهاجرتی تبدیل شده است؛ نام تورنتو از واژه سرخپوستی Tkaronto به معنی محلی که درختان در آب می رویند گرفته شده است؛ بسیاری از ساکنان تورنتو در استان انتاریو، کانادایی ایرانی هستند که عمدتا در ویلو دیل و تپه ریچموند سکونت دارند ، تقریبا نیمی از مردم تورنتو خارج از این شهر متولد شده اند ولی پنج نژاد پرجمعیت این شهر را مردم آسیای جنوبی با 16% ، چینی ها با 11% ، سیاه پوست ها با 8% و لاتینی ها با 3% تشکیل می دهند. می توانید نوروز 99 را به بازدید از این شهر اختصاص دهید و تجربه ای ویژه برای خود رقم بزنید.

معرفی شهر تورنتو

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

تورنتو در صندلی سوم شهرهای مهاجرپذیر قرار گرفته است که دبی با 71% ، میامی با 60% و تورنتو با 50% جز سه شهر مهاجرپذیر دنیا محسوب می شود

نقشه شهر تورنتو

تاریخچه شهر تورنتو

زمانیکه اروپایی ها برای اولین بار وارد منطقه کنونی تورنتو شدند، قبیله هورون در آن منطقه ساکن بود. نام تورنتو از کلمه تکارونتو در زبان ایروکوا گرفته شده و به معنای محلی که درختان بر روی آب ایستاده اند است؛ پیشینه سکونت بشر در این منطقه به بیش از 11 هزار سال قبل برمی شود. به عبارت دقیق تر، پس از عصر یخبندان، سکونت بشر در این منطقه شروع شد ، تورنتو که در ابتدا متعلق به بریتانیا بود، از سال 1793 شکل شهری به خود گرفت و در سال 1834 به عنوان شهری مستقل تشکیل شد.

موقعیت و جعیت تورنتو

تورنتو در ارتفاع 76 متری از سطح دریا قرار گرفته است ، همچنین بالاترین نقطه این شهر 209 متر ارتفاع از سطح دریا دارد و تورنتو عظیم ترین شهر کانادا محسوب می شود که این شهر بیش از 5 میلیون نفر را در خود جای داده است که نزدیک به 25% مردم این منطقه در حومه شهری تورنتو زندگی می نمایند؛ تورنتو سالانه پذیرای بیش از 40 میلیون توریست کانادا و یا تورنتو است که این میزان از توریست، به طور میانگین 7 میلیارد دلار پول را با خود به این شهر می آورند، تورنتو که از 43 کیلومتر نوار ساحلی بهره می برد ، در حدود 10 میلیون درخت را در خود جای داده است؛ بیش از 30% مردم تورنتو علاوه بر زبان های انگلیسی و فرانسوی ، قادر به صحبت کردن به حداقل یک زبان دیگر هستن ، مردم این منطقه با بیش از 180 زبان و گویش گوناگون در این منطقه صحبت می نمایند؛ تورنتو در صندلی سوم شهرهای مهاجرپذیر قرار گرفته است که دبی با 71% ، میامی با 60% و تورنتو با 50% جز سه شهر مهاجرپذیر دنیا محسوب می شود.

آب و هوای تورنتو

سردترین دما در تاریخ این شهر به سال 1981 برمی شود که دما به 32 درجه زیر صفر رسید و این در حالی بود که با لحاظ کردن سرمای حاصل از باد و سوز، دما به 45 درجه زیر صفر می رسید؛ اما به طور کلی میانگین کمترین دما در این شهر، 4 درجه زیر صفر و میانگین بیشترین دما در آن 21 درجه بالای صفر است؛ موقعیت جغرافیای تورنتو تاثیر زیادی بر روی آب و هوای آن می گذارد و باعث ایجاد هوای گرمتر در زمستان و هوای خنک تر در تابستان شده است. اما به هر حال نمی توان گفت که سرمای زمستان شدت ندارد. پوشش برف نسبتا بین ماه های دسامبر و مارس دیده می شود و هوا یخ زده است. در طول ماه های تابستان، به طور غیر قابل منتظرانه ای آب و هوای تورنتو مرطوب می شود تا حدی که برای بازدیدنمایندگانی که توقع آب و هوای خنک را در تورنتو توقع داشته اند ناخوشایند می شود.

بهترین زمان برای سفر به تورنتو بستگی به دلیل سفر شما دارد. هر یک از فصل ها جذابیت های خود را دارند. برای خیلی از مسافران، پاییز زمان مناسبی برای دیدن تورنتو است. در پاییز دیگر خبری از گرمای معتدل تابستان و شلوغی جمعیت نیست در حین این که شما می توانید شاهد بسیاری از جشنواره ها باشید.زمستان در تورنتو سردتر از حد معمول یک زمستان معمول است اما هنوز هم به سردی خیلی از شهرهای دیگر کانادا نیست. اگر تمایل به سفر و یا مهاجرت به تورنتو در زمستان را دارید باید بدانید که لباس گرم بسیار لازم است؛ بعد از یک زمستان سخت، بهار با خود به شهر زندگی را بر می گرداند. شاید بهار بهترین فصل برای لذت بردن از پارک های تورنتو باشد. هرچند که در بهار هوا بیشتر اوقات بارانی می باشد و شما احتیاج به پوشیدن لباس های بارانی دارید.

منبع: معراج
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 642

به "معرفی شهر تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید