لیست کارهای خانه تکانی عید نوروز

به گزارش مجله جهانگیر، کارهای خانه تکانی پیش از نوروز را بهتر است با برنامه ریزی و تهیه فهرست از کارها و اولویت بندی آنها انجام دهیم تا سریعتر و آسانتر انجام گردد.

لیست کارهای خانه تکانی عید نوروز

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سرویس خانه داری - وارد ماه اسفند شده ایم و دغدغه های مربوط به سال نو کم کم آغاز می گردد. یکی از مهمترین این دغدغه ها مخصوصا برای خانم ها کارهای خانه تکانی است. خانه تکانی رسمی است که با تمام سختی هایش دلمان نمی آید آن را کنار بگذاریم. در این مطلب به کارهایی که لازم است در خانه تکانی انجام دهید و نکات مربوط به آن می پردازیم.

تهیه لیست کارهای خانه تکانی عید نوروز

گاهی خانه تکانی تا همان لحظه سال تحویل بانوان را به خود درگیر می نماید و تنها چیزی که برایشان از این روزها باقی می ماند خستگی و گاهی آسیب دیدگی است. یکی از راه هایی که به شما یاری می نماید تا کار نظافت خانه سریع تر انجام گردد و همواره خانه ای مرتب داشته باشید تهیه یک فهرست از این کارهاست. برای این کار موراد زیر را در نظر بگیرید.

بهتر است همه وسایل مورد احتیاج را در یک سطل یا یک سبد نزدیک خود قرار دهید تا همواره به آن دسترسی داشته باشید. این وسایل می تواند شامل موارد زیر باشد:

چهار پایه، جارو، تی نخی، سطل کوچک و متوسط، دستمال گردگیری، انواع مواد شوینده، برس، مسواک کهنه، چوب بلند و…

قدم اول در کارهای خانه تکانی مرتب کردن خانه و درآوردن آن از درهم و برهمی است. چند دقیقه برای جمع کردن و مرتب کردن لباس ها، کتاب ها، اسباب بازی ها و ... وقت بگذارید، سپس می توانید به سراغ وسایل نظافت رفته، بدون سردرگمی به خانه تکانی ادامه دهید.

نکات خانه تکانی و ترفندهای شگفت انگیز تمیزکاری

برای تمیز کردن اتاق نشیمن یا هر اتاقی، از سطوح بالاتر آغاز نموده و به پایین بیایید. بهترین وسیله گردگیری یک پارچه مایکروفایبر قابل شستشو است که با کمی آب مرطوب شده باشد. از پولیش مداوم وسایل خانه اجتناب کنید زیرا در طول زمان باعث بوجود آمدن یک لایه روغنی بر روی آنها می گردد. در آخر مطمئن شوید که همه سطوح به خوبی پاک شده اند.

در کارهای خانه تکانی آشپزخانه قدری پیچیده تر به نظر می رسد. برای این کار ابتدا از پیشخوان آغاز کنید. همه وسایل را به یک طرف برده و بعد از تمیز کردن با یک شوینده دست ساز یا سازگار با محیط زیست دوباره به سر جایشان برگردانید. سطح بیرونی همه وسایل آشپزخانه از یخچال و فریزر گرفته تا اجاق گاز و مایکرویو و هود همه را تمیز کنید. اگر فیلتر هود روغنی و چرب شده آن را در مایع شوینده درون سینک خیس کنید. از قلم نیاندازید لکه های غذای پاشیده شده درون مایکرویو را نیز به خوبی تمیز کنید.

ابتدا وسایل اضافی را خارج کنید. سپس طبق معمول از قسمت های بالا آغاز نموده و به پایین بیایید. آینه، پیشخوان، جاحوله ای، روشویی، توالت، وان و دوش ها را به دقت تمیز کنید. مرحله آخر کار گذاشتن حوله های تمیز است که دست کم هفته ای یکبار باید عوض شوند.

برای تمیز کردن اتاق خواب ها با گردگیری یا جاروکشی لوسترها و لبه پنجره ها آغاز کنید وسپس لوازم اتاق را گردگیری کنید. ملافه ها را دست کم هفته ای یکبار عوض کنید. روتختی ها و پتوها نیز باید ماهانه شسته شوند و بالش ها هر شش ماه یکبار باید خشکشویی شوند.

برخی دیگر از کارهای خانه تکانی که باید انجام دهید عبارت است از تمیز کردن فیلتر جاروبرقی، تارهای عنکبوت، جرم های اطراف درها و پنجره ها و کف اتاق ها. آثار انگشت روی درها، دستگیره ها و کلیدهای برق را نیز پاک کنید. این ها کارهایی نیستند که لازم باشد هفته ای یکبار انجام شوند، اما اگر به آنها توجه کنید، می توانید سریع اقدام کنید قبل از اینکه تبدیل به یک کار طاقت فرسا شوند.

کف را برای آخر کار نگهدارید. بعد از اینکه مطمئن شدید همه جا به طور کامل تمیز شده، آغاز به تمیز کردن کف کنید. بسته به نوع پوشش کف (سرامیک، پارکت، فرش و ...) روش تمیز کردن نیز فرق می نماید.

همه افراد خانواده را تشویق کنید که بعد از تمام شدن کارشان وسایل مربوط را سر جایشان قرار دهند. کتاب ها، تکالیف، اسباب بازی ها، لوازم آرایش، لوازم آشپزی، همه چیز. این کارها، کار نظافت هفتگی شما را ساده تر می نماید زیرا دیگر مجبور نخواهید بود دور خانه بچرخید و جمع و جور کنید. از قلم نیاندازید، همکاری همه افراد خانواده برای داشتن خانه ای همواره مرتب لازم است.

خانه تکانی عید نوروز در 8 مرحله اساسی

برای انجام کارهای خانه تکانی به نکات زیر توجه کنید

  1. شما برای اینکه بتوانید یک خانه تکانی مفیدی داشته باشید که در کمترین زمان و با کمترین خستگی انجام گردد باید شرایط کلی منزل خود و محیط خود را آنالیز کنید.
  2. همچنین آنالیز کنید که چه مدت زمانی برای تمیز کردن هر بخش از خانه باید اختصاص دهید.
  3. شما طبق تجربه می دانید که چه وسایلی برای تمیزی احتیاج است همین الان این وسایل را لیست کنید.
  4. سعی کنید این وسایل رادر یک مکان نگهداری نمایید تا در موقع لزوم از آن استفاده نمایید.
  5. شما برای انجام خانه تکانی احتیاج به یاری دارید و به تنهایی فشار زیادی بر روی شما وارد خواهد شد.
  6. کارهای خانه تکانی زیر معمولا توسط مردان خانه باید انجام گردد تا کار بهتر و روان تر انجام گردد:
  • جداسازی و نصب پرده ها
  • جابجایی وسایل عظیم
  • پاک کردن شیشه های بالایی
  • تمیز کردن وسایل انباری
  • تمیز کردن پشت بام و جابجایی وسایل آن
  • ساماندهی باغچه منزل

نکته آخر

روش های خانه تکانی متفاوتند. برخی کار را با گردگیری آغاز می نمایند و همه خانه را گردگیری می نمایند. برخی دیگر این کار را اتاق به اتاق انجام می دهند. یعنی ابتدا یک اتاق را به طور کامل نظافت نموده سپس به سراغ اتاق دیگر می فرایند. هیچ دستور تعیینی برای این کار وجود ندارد. این تجربه شماست که تعیین می نماید چه روشی برای شما مناسب است. نکته مهم این است که این کار را به شیوه ای که برایتان جالب تر است انجام دهید و از خانه تکانی کردن نیز لذت ببرید.

منبع: setare.com
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1056

به "لیست کارهای خانه تکانی عید نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست کارهای خانه تکانی عید نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید