قهرمانی لیورپول با فزونی در ماراتن پنالتی ها

به گزارش مجله جهانگیر، در فینال جام اتحادیه انگلیس، تیم های چلسی و لیورپول در استادیوم ومبلی لندن به مصاف هم رفتند که پس از تساوی 0-0، لیورپول بود که 11-10 در پنالتی ها برد و قهرمان شد.

قهرمانی لیورپول با فزونی در ماراتن پنالتی ها

نیمه نخست پایاپای دنبال شد و دو تیم از موقعیت های شان به نتیجه ای نرسیدند. با این حال نیمه دوم پرهیجان تر آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی مانت در موقعیت تک به تک به کِلِهِر توپ را ناباورانه به تیر دروازه زد. دقیقه 64 هم صلاح با مندی تک به تک شد اما ضربه اش را آرام زد تا سیلوا فرصت دفع توپ را قبل از ورود به دروازه پیدا کند. دقیقه 67 قفل دروازه ها را لیورپول به وسیله ماتیپ شکست، اما با آنالیز VAR آفساید فان دایک به علت تأثیرگذاری اش گرفته شد. در دقایق انتهای فشار لیورپول بیشتر هم شد، اما درخشش مندی نتیجه بدون گل را تا انتها دقیقه 90 حفظ کرد.

در نیمه اول وقتهای اضافه به غیر از گل آفساید لوکاکو اتفاق دیگری رخ نداد. هاورتس هم در نیمه دوم گل دیگری زد که آفساید بود. این نبرد پایاپای خاتمه بدون گل تمام شد تا ضربات پنالتی مشخص کننده قهرمان باشد. پیش از انتها 120 دقیقه، آریسابالاگا به جای مندی وارد زمین شد تا در ضربات پنالتی به یاری چلسی بیاید، ولی او تنها بازیکنی بود که پنالتی اش را هدر داد. میلنر، فابینیو، فان دایک، آرنولد، صلاح، ژوتا، اوریگی رابرتسون، الیوت، کوناته و کلهر همگی ضربات پنالتی لیورپول را گل کردند. گل های چلسی را هم آلونسو، لوکاکو، هاورتس، جیمز، جورجینیو، رودیگر، کانته، ورنر، سیلوا و شالوبا زدند.

به این ترتیب لیورپول برای نهمین مرتبه قهرمان جام اتحادیه شد تا به تنهایی پرافتخارترین تیم این تورنمنت باشد. این نخستین قهرمانی یورگن کلوپ همراه لیورپول در یک تورنمنت حذفی در انگلیس هم به شمار می رفت.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1798

به "قهرمانی لیورپول با فزونی در ماراتن پنالتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی لیورپول با فزونی در ماراتن پنالتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید