عملیات جستجو و آواربرداری متروپل امروز به سرانجام می رسد

به گزارش مجله جهانگیر، استاندار خوزستان گفت: کوشش خواهیم کرد کار جستجو و آواربرداری امروز به خاتمه برسد و پس از آن نحوه رفتار با به جای مانده سازه و چگونگی مدیریت آن تصمیم گیری خواهد شد.

عملیات جستجو و آواربرداری متروپل امروز به سرانجام می رسد

به گزارش تسنیم، صادق خلیلیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آبادان با بیان اینکه فاز دوم عملیات مربوط به آواربرداری همراه با جستجوی اجساد احتمالی زیر آوار مانده است که در انتهای این مرحله قرار داریم، گفت: کوشش خواهیم کرد کار جستجو و آواربرداری امروز به انتها برسد و پس از آن نحوه رفتار با به جای مانده سازه و چگونگی مدیریت آن تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: بر اساس اظهار نظر فنی تیم های کارشناسی متشکل از کارشناسان نظام مهندسی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی، سازه متروپل پایداری لازم را ندارد و پس از انتها عملیات جستجو در مورد نحوه رفتار با به جای مانده سازه متروپل تصمیم گیری خواهد شد. این تصمیم در زمینه پایداری مجدد سازه و یا تخریب آن به صورت طبقه به طبقه، از طبقات بالا به پایین است تا به ساختمان های اطراف خسارتی وارد نگردد.

خلیلیان توضیح داد: براساس آخرین آمار متاسفانه تا به امروز 37 نفر در حادثه متروپل جان خود را از دست داده اند که جواز کفن و دفن 33 نفر پس از شناسایی صادر شده است. اعضایی از بدن چند جانباخته برای شناسایی و احراز هویت به پزشکی قانونی ارجاع شده تا با آزمایش ژنتیکی هویت آنها تعیین گردد ضمن اینکه 37 مصدوم این حادثه در روزهای نخست حادثه از زیر آوار خارج شدند.

وی اعلام کرد: شکایت کسانی که در ساختمان متروپل سرمایه گذاری نموده و دچار ضرر و زیان شده اند و نیز شکایت مالکان ساختمان ها و فروشگاه های اطراف آن که اکنون ایمن نیستند مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1849

به "عملیات جستجو و آواربرداری متروپل امروز به سرانجام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات جستجو و آواربرداری متروپل امروز به سرانجام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید