ظاهر شدن یک شکل عجیب در فضا ، راز این علامت سوال چیست؟ ، عکس

به گزارش مجله جهانگیر، سال گذشته، تلسکوپ فضایی جیمز وب یک علامت سوال را در فضا مشاهده کرد. این تصویر در سایت های رسانه های اجتماعی منتشر و حدس و گمان های زیادی درباره ماهیت آن، از نشانه ای از بیگانگان گرفته تا یک نقص در ماتریس در خصوص آن مطرح شد.

ظاهر شدن یک شکل عجیب در فضا ، راز این علامت سوال چیست؟ ، عکس

به گزارش خبرنگاران ، ستاره شناسان پیش از این از رنگ قرمز این جرم می دانستند که کاملا دور است، و فرض می کردند که شکل علامت سؤالی آن به وسیله یک جفت کهکشان دوردست که در اعماق فضا به سمت یکدیگر پیچ خورده اند ایجاد شده است.

به نقل از ایسنا، آخرین تصویر به دست آمده نشان از صحت این نظریه دارد و جزئیات دو کهکشان در حال تعامل را نشان می دهد. یک کهکشان قرمز و غبارآلود، منحنی علامت سوال را تعیین می نماید و یک کهکشان مارپیچی سفید قوس حلقه ای آن را در سمت راست به نمایش گذاشته است. نقطه علامت سوال یک کهکشان نامرتبط است که از دید جیمز وب در مکان مناسبی واقع شده است. این تصویر بعلاوه هزاران رگه نوری متفاوت را نشان می دهد، بنابراین، با دقت نگاه کنید شاید بتوانید نشانه های گرانشی دیگری را نیز پیدا کنید.

داده های جیمز وب نشان می دهد که این دو کهکشان 7 میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارند و به مقدار ای نزدیک هستند که بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. ستاره شناسان می گویند که احتمالا در نتیجه برخورد مخازن گاز آنها، هر دو کهکشان به طور فعال در حال تشکیل ستاره در چندین منطقه فشرده هستند.

با مطالعه نواحی تشکیل ستاره که در جدیدترین تصویر جیمز وب دیده می گردد، ستاره شناسان می توانند استنباط نمایند که کهکشان ها در طول تاریخ دنیا ما چگونه تکامل یافته اند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 شهریور 1403 بروزرسانی: 18 شهریور 1403 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 2084

به "ظاهر شدن یک شکل عجیب در فضا ، راز این علامت سوال چیست؟ ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظاهر شدن یک شکل عجیب در فضا ، راز این علامت سوال چیست؟ ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید