طراحی و بازسازی ویلا با چوب

به گزارش مجله جهانگیر، ساخت ویلا چوبی

یکی از بزرگترین و زیبا ترین رویاهای بیشتر مردم در تمام کشورهای جهان و همچنین ایران ، زندگی در یک فضای چوبی و حتی رویایی تر از آن زندگی نمودن در یک ویلا تمام چوب است.

طراحی و بازسازی ویلا با چوب

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

همانطور که می دانید این نوع معماری و طراحی ویلا در اروپا و آمریکا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است و جالب تر این که همیشه درصد بالایی از ویلاهای مدرن و شیک در این کشورها از چوب ساخته می شود.

استفاده فراوان از چوب به عنوان اصلی ترین متریال در بازسازی ساختمان به دلیل مزایای فوق العاده آن می باشد. این خصوصیات آنقدر جذاب هستند که نه تنها مردم این کشورها را به ویلاهای چوبی علاقمند نموده است بلکه بقیه مردم در سراسر دنیا و از جمله ایران شیفته این نوع ویلا شده اند.

طراحی و بازسازی ویلا با چوب

طراحی و بازسازی ویلا با چوب

چوب در طراحی داخلی ویلا ، فضایی را خلق می نماید که هیچگونه عنصر دیگری توان رقابت با آن را نخواهد داشت. اگر می خواهید که فضایی گرم و صمیمی در تمامی بخش های ویلا ایجاد شود ، بهتر است که از چوب در بازسازی ساختمان قدیمی خود استفاده نمایید.

معمولا از چوب در طراحی دکوراسیون ویلا ، دکوراسیون های روستیک و دکوراسیون بعضی از منازل با متراز عظیم و کوچک استفاده می شود ، که این دکوراسیون های داخلی زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند.

طراحی ویلا چوبی با انواع ایده های کاربردی

چوب از انواع متریال های طبیعی می باشد که کاربرد فراوانی در طراحی داخلی منازل و ویلا دارد. این متریال طبیعی با انواع طرح و رنگ های متفاوت معمولا به عنوان یک پایه اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی مطرح بوده است و در تمامی بخش های طراحی ویلا چوبی از مبلمان و لوازم گرفته تا دیوارپوش ، کفپوش و سقف از آن استفاده می شود.

اگر از چوب به همان صورت طبیعی در طراحی داخلی ویلا مورد استفاده قرار گیرد ، تمامی گره ها و بافت های طبیعی خودش را به زیبایی نشان خواهد داد. بنابراین احتیاج به استفاده از وسایل تزیینی و همچنین دکوری جهت طراحی دکوراسیون ویلا چوبی کمتر می شود.

چوب ها در انواع طرح و رنگ های متفاوتی می باشند که اگر فضای ویلا یا منزل چوبی کوچک است ، از وسایل چوبی رنگ روشن استفاده نمایید و همچنین دیوارها ، کفپوش و سقف ویلا را با چوب های رنگ روشن بپوشانید تا تمامی فضای ویلا عظیم و دلبازتر به نظر آید.

در طراحی ویلا چوبی عظیم نیز می توانید از ترکیب چوب ها با رنگ روشن و همچنین رنگ تیره استفاده نمایید.

در طراحی داخلی ویلا های چوبی می توانید از ترکیب سنگ و چوب بهره ببرید ، که این طراحی های داخلی جذابیت خاصی دارند.

اتاق نشیمن و سالن پذیرایی یکی از اصلی ترین قسمت ها در هر منزل یا ویلایی است. بنابراین بهتر می باشد که در طراحی داخلی نشیمن چوبی حساسیت لازم را به خرج دهید.

شما می توانید از انواع مبلمان ، میزهای چوبی ، میز تلویزیون چوبی و وسایل تزیینی چوبی در فضای اتاق نشیمن استفاده نمایید و دکوراسیونی متفاوت را در این قسمت از ویلا ایجاد کنید.

طراحی سقف ویلا با چوب

هر موقع که سخن از سقف های ناصاف می شود ، اسم سقف کلیسایی بیشتر جلب توجه می نماید. این نوع سبک سقف زنی در ساخت کلیساهای جامع بسیار محبوب بوده و به همین علت نام این دسته از ساختمان ها روی این نوع سقف ها گذاشته شده است.

ولی امروزه این سقف ها در سبک های متفاوت معماری از جمله ساختمان های مسکونی به کار می فرایند.

یکی از اصلی ترین خصوصیت چوبی امکان ساخت سقف های چوبی با ارتفاع مختلف می باشد. ارتفاع کم برای افرادی که مکان های دنج و سقف های کوتاه را می پسندند مناسب خواهد بود و ارتفاع بلند برای آن دسته از افرادیست که علاقمند به سقف های عظیم و با ارتفاع زیاد هستند مناسب می باشد.

این سقف ها و خرپاهای چوبی بلند ، مورد توجه بیشتر مردم است که تجربه ای فراموش نشدنی و جذاب را برای شما رقم خواهد زد.

هزینه ساخت ویلا چوبی

هنگامی که صحبت از ساخت ویلاهای چوبی به زبان می آید ، اولین اشتباه متداولی که رخ می دهد تصور هزینه های سرسام آور ساخت و نگهداری آن خواهد بود. در صورتی که چنین تصوری کاملا اشتباه و برخلاف واقعیت می باشد.

خبر خوب این است که هزینه ساخت یک ویلا چوبی تقریبا برابر با هزینه ساخت یک ساختمان با مصالح رایج در ایران خواهد بود. پس دیگر نگرانی خاصی از بابت هزینه های زیاد ساخت این نوع ویلا وجود ندارد.

منبع: رویا مال
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 688

به "طراحی و بازسازی ویلا با چوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و بازسازی ویلا با چوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید