شبیه سازی فعالیت های مغز با یاری فناوری میکروسیالی

به گزارش مجله جهانگیر، شرکت امولیت (Emulate) سیستم های اندام روی تراشه ای ساخته که قرار است در ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. این ادوات میکروسیالی می تواند واکنش سلول های مغز را در محیطی با جاذبه کم نشان دهد.

شبیه سازی فعالیت های مغز با یاری فناوری میکروسیالی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت امولیت (Emulate) سیستم های اندام روی تراشه ای ساخته که قرار است در ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. این ادوات میکروسیالی می تواند واکنش سلول های مغز را در محیطی با جاذبه کم نشان دهد.

مدل های سلولی کوچک بافت انسانی می تواند به محققان یاری کند تا درک بهتری از واکنش بدن در شرایط نادر نشان دهند. به تازگی، ارگان روی تراشه شرکت امولیت به کشف یکی ازمسائل بسیار پیچیده، یعنی نحوه عملکرد مغز انسان در گرانش بسیار ضعیف یاری می نماید. چنین فناوری هایی به طور معمول در تحقیقات پیش بالینی برای سنجش پاسخ مغز به دارو های تازه بالقوه استفاده می گردد مانند همکاری با استرازنکا، جانسون اند جانسون کونس.

امولیت پیش از این از تراشه هایی رونمایی نموده بود که کولون و روده ها را مدل سازی می نمایند و برای مطالعه بیماری هایی مانند بیماری های التهابی روده و بعلاوه ریه، کلیه و کبد طراحی شده اند. در چنین پژوهش هایی مغز روی تراشه شرکت امولیت پنج نوع سلول عصبی و عروقی را در کانال های میکروسیالی به میزان یک انگشت شست بسته بندی می گردد تا عملکرد درونی سد خونی مغزی را تقلید کند. این تراشه ها که در فضا کار می نمایند، به محققان امکان می دهند بیان ژن و پاسخ های سیستم ایمنی را به گونه ای میزان گیری نمایند که گویی سلول ها در یک بدن زنده فعال هستند.

این آزمایش که به وسیله مؤسسه ملی بهداشت (NIH) پشتیبانی می گردد، شامل 12 تراشه است که در یک قطعه تجهیزات به میزان یک جعبه کفش قرار می گیرند که شامل همه چیز های مورد احتیاج برای حفظ اتوماتیک ریزمحیط سلول ها و انجام دوزگیری و نمونه برداری است.

در ماه سپتامبر، این شرکت 82 میلیون دلار برای تقویت کوشش های علمی و تجاری خود جمع آوری کرد. این بودجه برای یاری به توسعه تراشه های تازه برای مطالعه ایمونولوژی، سرطان و موارد دیگر و بعلاوه توسعه دامنه تجاری امولیت در منطقه آسیا و اقیانوسیه در نظر گرفته شده است.

جیم کوربت، مدیرعامل امولیت در بیانیه ای پس از جمع آوری بودجه لازم گفت: چند شاخص پیشرو باور ما را تأیید می نماید که فناوری اندام روی یک تراشه به طور چشمگیری کل مسیرکشف و توسعه دارو را تغییر می دهد و در نهایت آزمایش های غیرضروری روی حیوانات را حذف می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1770

به "شبیه سازی فعالیت های مغز با یاری فناوری میکروسیالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه سازی فعالیت های مغز با یاری فناوری میکروسیالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید