شبکه پزشکی از راه دور در خراسان جنوبی راه اندازی می گردد

به گزارش مجله جهانگیر، خبرنگاران/خراسان جنوبی دبیر کارگروه پزشکی از راه دور دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طبق هماهنگی ها و پیش بینی های اجرا شده، شبکه پزشکی از راه دور در کلان منطقه 9 کشور، در خراسان جنوبی راه اندازی می گردد.

شبکه پزشکی از راه دور در خراسان جنوبی راه اندازی می گردد

افشاری، امروز یکشنبه 14 دی اظهار کرد: از جمله اهداف پزشکی از راه دور(پاد) می توان به بهبود مراقبت از بیمار، بهبود دسترسی و مراقبت پزشکی برای نواحی روستایی و محروم، دسترسی بهتر به پزشکان جهت مشاوره، در دسترس قرار دادن امکانات برای پزشکان جهت راهنمایی معاینات اتوماتیک، کاهش هزینه های مراقبت های پزشکی، ایجاد خدمات مراقبت پزشکی(در سطح جغرافیایی و جمعیتی وسیع) و کاهش نقل و انتقال بیماران به مراکز درمانی نام برد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وی اضافه نمود: ستاد پزشکی از راه دور، اولویت گذاری خدمات و مشورت های تخصصی مورد احتیاج را با همکاری بیمارستان ها در سطح استان که سه بیمارستان ولیعصر(عج)، رازی و امام رضا(ع) در مرکز استان به عنوان مرجع و مشورت دهنده و باقی بیمارستان ها به عنوان مبدا و مشورت گیرنده هستند را مطرح نمود.

دبیر کارگروه پزشکی از راه دور دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: ایستگاه های مبدا قادر خواهند بود به صورت صوتی، تصویری و سامانه ای به ایستگاه های مرجع و متخصصان مربوطه متصل شده و بهترین تدابیر درمانی را برای درمان بیماران خود اتخاذ نمایند.

افشاری ادامه داد: تا به امروز دو مرکز درمانی ولیعصر(عج) بیرجند و سید مصطفی خمینی طبس به عنوان بیمارستان مبدا در این راه قدم برداشته اند که اکنون باقی مراکز در حال تهیه زیرساخت ها و هماهنگی های لازم برای راه اندازی این مهم در استان هستند.

وی اعلام کرد: ستاد پزشکی از راه دور امیدوار است که با ابلاغ استانداردهای دستگاه های سیار مشورت از راه دور در گام های بعدی، امکان ویزیت از راه دور بیماران را نیز برای پزشکان متخصص و فوق تخصص فراهم کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1184

به "شبکه پزشکی از راه دور در خراسان جنوبی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه پزشکی از راه دور در خراسان جنوبی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید