رادیو سلامت به دنبال ارتقای سلامت جامعه است

به گزارش مجله جهانگیر، خبرنگاران : مدیر رادیو سلامت در مراسم اختتامیه سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث که به همت رادیو سلامت برگزار شده بود، گفت این جشنواره با هدف ارتقای سلامت جامعه برگزار گشت و از میان 430 اثر، برگزیدگان شناخته شدند که نسبت به دو دوره قبلی شاهد کیفیت آثار به لحاظ ساختاری و محتوایی بودیم.

رادیو سلامت به دنبال ارتقای سلامت جامعه است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره پیشگری از سوانح و حوادث در استودیو شماره 17 (استودیو تصویری معاونت صدا) واقع در ساختمان شهدای رادیو با حضور مسئولان به صورت مجازی با اجرای مسعود خواجه وند برگزار شد.

دکتر صدیقه اعتمادسعید، مدیر رادیو سلامت در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مناسبت بزرگداشت 81 سالگی رادیو و هفته سلامت توضیح داد: رادیو سلامت همیشه به دنبال ارتقای سلامت جامعه است و به همین دلیل در کنار پخش برنامه های متنوع، پویش های متفاوت با مضامین حوزه سلامت و جشنواره هایی با این موضوع برپا می کند، زیرا اولویت توسعه سلامت کشور است. همچنین به دنبال پیشگیری از سوانح و حوادث، سومین دوره این جشنواره را برگزار کردیم تا به واسطه عزم ملی بتوانیم باعث کاهش آمار تصادفات و سوانح شویم، زیرا آمارها تصادفات جاده ای به ویژه در 30 کیلومتری شهرهای مقصد 60 درصد است و می توان با مدیریت سرعت و تمرکز بیشتر این آمار را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: قرار بود آیین پایانی این جشنواره پاییز پارسال برگزار گردد، اما به دلیل کرونا این امکان برگزاری وجود نداشت. تا اینکه مراسم اختتامیه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به شکل مجازی برگزار شد.

مدیر رادیو سلامت ضمن قدردانی از داوران جشنواره تاکید کرد: آثار در بخش های مختلف ارسال شد و از میان 430 اثری که به دبیرخانه جشنواره رادیو سلامت ارسال شد، برگزیدگان با حضور اساتید و داوران انتخاب شدند. داوران از متخصصان در حوزه رادیو بودند. جمع بندی آثار ارسال شده به جشنواره نشان می دهد، برنامه های ارسال شده، نسبت به دو دوره گذشته به لحاظ ساختار فنی و محتوایی کیفیت بالایی داشتند و این جای قدردانی از دوستان دارد که با آمادگی بیشتر در این دوره از جشنواره حضور داشتند.

شاهید مظفری، قائم مقام معاونت صدا در بخشی دیگر از این مراسم گفت: رسالت اصلی ما در رسانه، تاثیرگذاری در میان پیام گیران است و معاونت صدا به دنبال اثرگذاری بیشتر در حوزه های مختلف است تا منجر به تغییر رفتار گردد. سومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث با موضوع کاهش تصادفات و سوانح در رادیو سلامت برگزار شده که جای قدردانی از مدیر رادیو سلامت و دیگر همکارانشان در این شبکه رادیویی دارد که درصد هستند در این حوزه منجر به تغییر رفتار شوند.

وی ادامه داد: 81 سال از عمر رادیو در ایران گذشته و نشان داده که همیشه رسانه بسیار توانمندی است و همیشه دست پر وارد میدان می گردد تا بتواند جوابگوی نیاز مردم باشد. برگزاری پویش های مردمی و جشنواره می تواند اثرگذار در تغییر رفتارهای اجتماعی باشد و امید است با برگزاری چنین جشنواره هایی، آمار تصادفات و سوانح کاهش پیدا کند. البته برای این تغییر رفتار نیاز به عزم ملی هم است. مسلماً با برنامه ریزی منسجم می توانیم گام های موثری برداریم و رفتار اشتباه در رانندگی را کنار گذاشته و عادت درست را جایگزین کنیم، زیرا آمار بالای تصادفات جاده ای بسیار ناراحت کننده و دردآور است.

سردار حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در بخشی از این مراسم با اشاره به نقش رادیو در میان مردم توضیح داد: رادیو، رسانه پویا و فاخر است و امید داریم رادیو پویاتر از گذشته به فعالیت اش ادامه بدهد. گرچه رسانه های دیگر فراز و فرودهایی داشتند، اما رادیو همیشه در اوج است و اصالت آن زبانزد است. البته آمدن تصویر در بخش رادیو نمی دانم اتفاق خوبی است یا نه، اما جای بحث دارد.

وی ادامه داد: قالب عمده مسائل ما برای پیشگیری از سوانح و حوادث به مسائل رفتاری برمی گردد و اگر به لحاظ روانشناختی و جامعه شناختی این موضوع را بررسی کنیم، متوجه می شویم که باید استانداردها را در هنگام رانندگی کردن رعایت کنیم و به آن اهمیت بدهیم، اما هنوز فاصله داریم. امیدواریم در راستای اصلاح رفتار ترافیکی نقش به سزایی داشته باشیم.

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانش کشور از ابتکار عمل رادیو سلامت در راستای برگزاری جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث قدردانی کرد و گفت: پایگاه های اورژانس در 30 کیلومتری شهرهای مقصد افزایش یافته است و می توانم بگویم که 95 درصد مقاصد پایگاه های اورژانس هستند و تلاش داریم آن را به 100 درصد برسانیم.

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تاکید کرد: ما با رسانه ارتباط خوبی داریم و برگزاری چنین جشنواره ای از سوی رادیو سلامت و برگزاری پویش 30-60 اتفاق خوبی برای پیشگیری از سوانح و حوادث است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم رفتارمان را در مدیریت سرعت درست کنیم.

وحید کمالی، مدیر کل صدای استان ها هم با اعلام اینکه رادیو رسانه جریان ساز است، گفت: بنابراین می توانیم به واسطه این رسانه رفتارهای صحیح در حوزه پیشگیری از سوانح و حوادث را جایگزین کنیم و رادیوهای استانی در کنار رادیوهای سراسری می توانند در این جهت گام های موثری بردارند تا آمار تصادفات کاهش پیدا کند.

در فواصل این جشنواره با برگزیدگان از طریق اسکایپ ارتباط برقرار می شد.

در ساختار پی اس آ (محمد چگینی از مرکز کیش، مسعود خسروی از مرکز خراسان جنوبی و زینب اسمی از مرکز آذربایجان غربی)، در ساختار مینی فیچر (سهیلا ایزدی از مرکز کرمانشاه، پیمان پناهی از تهران و تهیه کننده ای از پلیس راهور)، ساختار اینفوگرافی (لیلا مهدوی از تهران، سپیده هرزند جدیدی از مرکز آذربایجان شرقی و سهیلا ایزدی از مرکز کرمانشاه)، در بخش گزارش خبری (زهرا فلاحی نسب از مرکز خراسان جنوبی) در بخش دیداری (تهیه کنندگان پلیس راهور) نفرات اول تا سوم را کسب کردند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1405

به "رادیو سلامت به دنبال ارتقای سلامت جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیو سلامت به دنبال ارتقای سلامت جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید