سویه امیکرون باعث بستری شدن و مرگ افراد می شود

به گزارش مجله جهانگیر، رئیس سازمان جهانی بهداشت با هشدار در خصوص خفیف خواندن اُمیکرون، از مرگ افراد در پی ابتلا به این سویه کرونا سخن گفت.

سویه امیکرون باعث بستری شدن و مرگ افراد می شود

خبرنگاران - به نقل از خبرگزاری فرانسه، تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت با هشدار در خصوص خفیف خواندن سویه اُمیکرون، گفت امیکرون در حال کشتن مردم در سطح جهان است و نباید خفیف تلقی گردد.

تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت روز گذشته در نشستی مطبوعاتی گفت شمار افرادی که این سویه نو را گرفته اند، در مقایسه با سویه قبلی که دلتا بود، به سرعت در حال پیشی گرفتن است و این بدان معناست که بیمارستان ها با شمار بیمارانی، بیشتر از گنجایش خود روبرو هستند.

او گفت: در حالی که به نظر می رسد اُمیکرون در مقایسه با دلتا شدت کمتری، خصوصا در میان افراد واکسینه شده دارد، این بدان معنا نیست که آن را خفیف تلقی کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: درست به مانند سویه های پیشین، اُمیکرون نیز در حال روانه کردن افراد به بیمارستان ها و کشتن افراد است.

او همچنین گفت: در واقع سونامی موارد ابتلا آنچنان زیاد و سریع اتفاق می افتد که سیستم بهداشتی جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

بر پایه گزارشها، هفته گذشته، اندکی کمتر از 9.5 میلیون مورد ابتلا به سازمان جهانی بهداشت گزارش داده شد که با افزایش 71 درصدی نشست به هفته قبل از آن، یک رکورد نو به شمار میرود.

تدروس آدهانوم همچنین با اشاره به این آمار گفت حتی این آمار نیز دست پایین محاسبه شده است؛ زیرا نشان دهنده انبوه آزمایش ها در طول تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی نیست و موارد مثبت ابتلا به کرونا به ثبت نرسیده است.

گفتنی است روز گذشته نیز خبرنگار نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد از هر 400 آمریکایی، یک تن بخاطر کرونا جان خود را از دست داده است.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1789

به "سویه امیکرون باعث بستری شدن و مرگ افراد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سویه امیکرون باعث بستری شدن و مرگ افراد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید