سرما خورده اید یا آنفولانزا گرفته اید؟

به گزارش مجله جهانگیر، در هر دو بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا شخص احساس خستگی، گلودرد، بدن درد و تب دارد؛ اما چگونه می توان فهمید که این علائم ناشی از سرماخوردگی است یا آنفولانزا؟

سرما خورده اید یا آنفولانزا گرفته اید؟

با توجه به گفته های سیندی وستون، استادیاری از دانشگاه پرستاری A & M در تگزاس، علائم آنفولانزا و سرماخوردگی با چند تفاوت جزئی شبیه به هم هستند. علائم رایج سرماخوردگی خستگی خفیف، تب، سرفه، گلودرد و گرفتگی بینی است. وی اضافه کرد: آبریزش بینی، عطسه و آبریزش چشم نیز نشانه های معمولی و استاندارد یک سرماخوردگی محسوب می شوند. درمان سرماخوردگی پیچیده است، اما استراحت و تغذیه مناسب برترین راهکار است. شما می توانید برای درمان و خلاص شدن از شر علائم بیماری، از بعضی داروها نیز بهره ببرید. سرماخوردگی معمولاً بعد از یک هفته از بین می رود؛ اما اگر هنوز احساس بیماری داشتید یا اگر علائم شدید تر شد، اگر مبتلا به آسم یا سایر بیماری های مزمن هستید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. برخلاف سرماخوردگی، آنفولانزا به طور سریع و قوی تری وارد بدن می گردد. ممکن است صبح احساس بیماری نداشته باشید؛ اما بعدازظهر احساس بیماری شدید همراه با تب و درد به سراغ شما بیاید.

بیشتر بدانیم: چگونه از ابتلا به آنفولانزا پیشگیری کنید

یکی دیگر از تفاوت های بین آنفولانزا و سرماخوردگی، نوع درد است.

وستون می گوید: در هر دو بیماری درد شایع است؛ اما این درد در سرماخوردگی خفیف تر است و به طور کلی با احتقان ارتباط دارد. در صورتی که آنفولانزا با درد عمیق عضلانی در عضلات بزرگ بدن از جمله درد عضلانی پاها و کمر همراه است. استفاده از دارو های ضدویروس در 48 ساعت بعد از آغاز آنفولانزا می تواند شدت علائم و احتمال ابتلا به عوارض بعدی را کاهش دهد.

هر دو بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا می توانند منجر به بروز مسائلی از قبیل ذات الریه، برونشیت و سینوزیت شوند که احتمال ابتلا به این بیماری ها در آنفولانزا بیشتر است؛ بنابراین به منظور کاهش احتمال بروز مسائل بیشتر بهتر است این علائم را درمان کنیم و استراحت کافی داشته باشیم.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1875

به "سرما خورده اید یا آنفولانزا گرفته اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرما خورده اید یا آنفولانزا گرفته اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید