ساخت پهپاد با الهام از سیستم ناوبری پشه ها

به گزارش مجله جهانگیر، پشه ها از توانایی زیادی برای مسیریابی و جلوگیری از برخورد با موانع به خصوص در شب برخوردار هستند و همین امر الهام بخش طراحی پهپادی تازه شده است.

ساخت پهپاد با الهام از سیستم ناوبری پشه ها

محققان با آنالیز توانایی پشه ها برای پرواز و فرود در شب بدون برخورد با موانع سیستم ناوبری و جلوگیری از برخورد با موانع تازه ای را ابداع نموده اند که با موفقیت بر روی یک پهپاد نصب شده است.

این سیستم که تحت سرپرستی محققان انگلیسی ابداع شده با تقلید از نحوه استفاده پشه از جریان های هوایی برای شناسایی موانع طراحی شده است. پشه ها می توانند در شب بدون استفاده از حس بینایی و تنها با بهره گیری از حسگرهای طبیعی و بیولوژیک خود و نیز ترکیبی از حرکات بال، آنالیز نحوه حرکت جریان های هوایی و بازگشت آنها بعد از برخورد با موانع به این موضوع پی ببرند که آیا بر سر راه آنها مانعی وجود دارد یا خیر.

پژوهشگران با شبیه سازی رایانه ای نحوه عملکرد طبیعی پشه برای شناسایی موانع یک الگوی رایانه ای ابداع نموده اند که حرکت سریع پهپادها در شب و شناسایی به موقع موانع را ممکن می نماید. همچنین برای تقلید از شیوه مانع یابی پشه ها در شب، مجموعه ای از لوله های متصل به حسگرهای فشارسنج با حساسیت بالا به پهپاد مورد آنالیز متصل شد تا از این طریق جریان های هوایی برای مانع یابی مورد استفاده قرار بگیرند. انتظار می رود با تکمیل این آنالیز ها فراوری پهپادهای تجاری با دید در شب عالی ممکن گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 785

به "ساخت پهپاد با الهام از سیستم ناوبری پشه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت پهپاد با الهام از سیستم ناوبری پشه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید