رشوه کارساز عربستان در سازمان ملل برای توقف تحقیقات جنگ یمن

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، عربستان برای سرانجام دادن به تحقیقات سازمان ملل در زمینه نقض حقوق بشر در جریان جنگ علیه یمن، پیشنهاد رشوه به مقامات سازمان ملل داده است.

رشوه کارساز عربستان در سازمان ملل برای توقف تحقیقات جنگ یمن

در همین ارتباط گفته شده که عربستان از طرق لابی های خود در سازمان ملل، همه اقدامات و تلاش ها را از رشوه و انگیزه های مالی گرفته تا تهدید برای واداشتن اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل به رأی دادن علیه تمدید تحقیقات مستقل درباره جرایم جنگی بکار گرفته کرده است.

با این حال فشارهای پی در پی عربستان به بستن پرونده تحقیقات سازمان ملل ختم شده است، به طوریکه 21 کشور در مقابل 18 کشور در اکتبر گذشته به پایان تحقیقات رأی دادند و شورای حقوق بشر سازمان ملل در تحقیقات مرتبط با جنگ یمن باخت.

عربستان در تهدید اعضای شورای حقوق بشر هم فعال بوده است و از جمله گفته شده که لابی های ریاض به اندونزی هشدار داده اند که اگر علیه ادامه تحقیقات درباره جنگ یمن در شورای حقوق بشر رأی ندهند، اندونزیایی ها حتی قادر به سفر به مکه نخواهند بود. پس از این تهدید نیز، اندونزی یکی از 21 کشوری بود که علیه ادامه تحقیقات درباره جنگ یمن رأی داد.

براین اساس، رأی گیری که قرار بود بر بازخواست درباره جرایم جنگی احتمالی عربستان متمرکز باشد، بر پایان تحقیقات متمرکز شد و این تحقیقات ناتمام ماند.

شکست شورای حقوق بشر درباره جنایت های جنگی نبرد ریاض علیه یمن در شرایطی اجرا شده که در شهریورماه امسال، شماری از وکلا در لندن به نمایندگی از برخی قربانیان تجاوزات در یمن، خواستار تحقیقات بین المللی درباره جنایات جنگی متجاوزان سعودی علیه یمنی ها شدند.

جنگ عربستان علیه یمن قربانیان زیادی بخصوص در میان زنان و بچه ها به جای گذاشته و باعث ویرانی تأسیسات زیربنایی شده و افرادی را که از این حملات جان به در برده اند در شرایط بسیار ناگواری قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1686

به "رشوه کارساز عربستان در سازمان ملل برای توقف تحقیقات جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشوه کارساز عربستان در سازمان ملل برای توقف تحقیقات جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید