راه های رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول

به گزارش مجله جهانگیر، انواع حمل ونقل فرودگاه استانبول

  • حمل و نقل عمومی

حمل ونقل عمومی فرودگاه استانبول تنوع زیادی دارد. از نمونه های آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

راه های رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول
  • تاکسی

برای بسیاری از مسافران تاکسی راحت ترین انتخاب برای رسیدن به هتل است. تاکسی های فرودگاه استانبول در جلوی در خروج فرودگاه مستقر هستند. از مزایای تاکسی راحت بودن برای مسافرانی است که بار زیادی دارند. اما باید این نکته را مدنظر داشت که به دلیل دور بودن فرودگاه استانبول از مرکز شهر، استفاده از تاکسی هزینه زیادی خواهد داشت. کرایه تاکسی از فرودگاه استانبول تا مرکز شهر حدود 100 تا 150 لیر است. عوارض جاده ای و طول راستا نیز بر هزینه تاکسی تأثیرگذارند.

تاکسی های فرودگاه استانبول با رنگ های مختلفی معین شده اند. تاکسی های زرد مالی هستند، تاکسی های آبی و تاکسی های مشکی هزینه بالاتری دارند.

حمل ونقل عمومی فرودگاه استانبول انتخاب های بهتری برای مسافران تنها دارد که می تواند جایگزین مناسبی برای تاکسی باشد.

  • تاکسی های اینترنتی

تاکسی های اینترنتی یکی از انواع حمل ونقل فرودگاه استانبول هستند. امروزه این تاکسی ها در همه جای جهان مورداستفاده قرار می گیرند و کارایی راحتی دارند. بی تاکسی (BiTaxi) و آی تاکسی (ITaksi) دو نمونه از تاکسی های اینترنتی استانبول هستند. با معین کردن مبدا و مقصد می توان به راحتی مبلغ را مشاهده کرد و به هتل رسید. این گزینه حمل ونقل عمومی فرودگاه استانبول نیز به نسبت اتوبوس و مترو هزینه بالاتری دارند.

  • ایستگاه اتوبوس فرودگاه جدید استانبول

یکی از بهترین گزینه های حمل ونقل فرودگاه استانبول اتوبوس شاتل فرودگاه است. اتوبوس های شاتل فرودگاه با نام havaist فعالیت می نمایند. اتوبوس های havaist مسافران را تقریباً به تمام نقاط اصلی شهر جابه جا می نمایند.

محل استقرار اتوبوس های havaist طبقه زیرین فرودگاه است. برای استفاده از این اتوبوس ها و به طور کلی حمل ونقل عمومی استانبول نیاز به استانبول کارت دارید. این کارت مبلغ معینی دارد و می توانید در هر نقطه شهر آن را شارژ کنید. در کنار ایستگاه اتوبوس فرودگاه جدید استانبول باجه خرید و شارژ استانبول کارت وجود دارد.

ایستگاه اتوبوس فرودگاه جدید استانبول با شماره معین شده اند. اگر هتل شما در منطقه تکسیم واقع شده اتوبوس های خط IST-19 را سوار شوید و در آخرین ایستگاه پیاده شوید. از آن جا تا هتل های دیگر امکان پیاده رفتن و یا تاکسی امکان پذیر است. کرایه این خط 18 لیر است.

درصورتی که هتل تان در منطقه سلطان احمد رزرو شده، اتوبوس های خط IST-20 را سوار شده و در آخرین ایستگاه پیاده شوید. کرایه این خط هم 18 لیر است و حدود 60-70 دقیقه از فرودگاه تا سلطان احمد در اتوبوس هستید.

برای رسیدن به منطقه کادیکوی و بخش آسیایی استانبول سوار اتوبوس های خط IST-7 شوید و در آخرین ایستگاه پیاده شوید.

اتوبوس های ایستگاه اتوبوس فرودگاه جدید استانبول مجهز هستند و امکان شارژ موبایل و دسترسی به اینترنت در همه آن ها وجود دارد.

  • حمل ونقل اختصاصی در فرودگاه استانبول

شاتل های اختصاصی فرودگاه استانبول قیمت معینی دارند و از تاکسی به صرفه تر هستند. این شاتل ها نسبت به اتوبوس های havaist راحتی بیش تری دارند. امکان رزرو سرویس شاتل اختصاصی برای 3 تا 20 نفر وجود دارد و این سرویس ها شما را دقیقا جلوی هتل پیاده می نمایند. بنابراین شاتل اختصاصی می تواند برای سفر با خانواده و یا با بار زیاد انتخاب مناسبی باشد. پیش از سفر به استانبول می توانید به وسیله وب سایت Kiwi Taxi و بر اساس مقصد نهایی این سرویس را رزرو کنید.

  • مترو فرودگاه استانبول

یکی دیگر از مواردی که می توان برای حمل ونقل فرودگاه استانبول نام برد، مترو است. مترو فرودگاه استانبول با نام خط M11 در حال ساخت است. این خط از فرودگاه استانبول آغاز می گردد و با توقف در 9 ایستگاه در نهایت به ایستگاه Gayrettepe در خط M2 می رسد. پس از اتمام ساخت مترو فرودگاه استانبول قطعاً این گزینه هزینه پایین تری نسبت به گزینه های دیگر حمل ونقل عمومی فرودگاه استانبول دارد.

  • سرویس پیکاپ هتل

اکثرا هتل ها برای راحتی حمل و نقل مسافران سرویس های اختصاصی استقبال و بدرقه دارند که در زمان رزرو می توانید درخواست دهید. هزینه این سرویس ها توسط هتل معین می گردد اما برای تعدادی از مسافران انتخاب این روش اطمینان خاطر به همراه دارد.

  • خدمات ترانسفر فرودگاهی

ترانسفر فرودگاهی یکی ازخدماتی ست که برای رفاه حال مسافران جهت جابجایی از فرودگاه به هتل و برعکس آن ارائه می گردد. یکی از خدمات خبرنگاران در استانبول، ترانسفر فرودگاه استانبول است. با استفاده از ترانسفر اختصاصی خبرنگاران می توانید همراه یک راننده فارسی زبان، با قیمت ثابت و بدون اتلاف وقت از فرودگاه استانبول به هتل محل اقامت تان برسید. از مزایای ترانسفر فرودگاهی خبرنگاران، داشتن تمام ویژگی های یک ترانسفر خوب فرودگاهی است.

دسترسی به اینترنت در فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول امکان دسترسی به اینترنت رایگان را برای مدت یک ساعت برای مسافران فراهم نموده است. باجه های اتوماتیکی برای این کار در فرودگاه استانبول تعبیه شده اند که با مراجعه به آن ها و واردکردن شماره پاسپورت پسوردی برای اتصال به اینترنت به مسافران داده می گردد. در این صورت از اپلیکیشن های مربوط به حمل و نقل مانند uber هم می توانید استفاه کنید.

پول نقد (لیر ترکیه) همراه داشته باشید

فرودگاه استانبول فرودگاه مدرن و مجهزی است. تقریباً تمام مواردی که در بدو ورود به کشور جدید نیاز دارید در این فرودگاه در دسترس است. در این فرودگاه چندین صرافی برای تبدیل دلار یا یورو به لیر وجود دارد. بااین حال برای اطمینان بیش تر، بهتر است حدود 150 تا 200 لیر همراه داشته باشید تا برای استفاده از خدمات حمل و نقل فرودگاه استانبول دچار مشکل نشوید.

منبع: دالاهو
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 618

به "راه های رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های رسیدن به هتل از فرودگاه استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید