خبرنگاران فرماندار مشهد: جلسات ادارات با استفاده از فضای مجازی برگزار شود

به گزارش مجله جهانگیر، مشهد- خبرنگاران- معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد گفت: برگزاری برخی جلسات ادارات در شرایط کرونایی ضرورتی ندارد و آنها را می توان با استفاده از فضای مجازی یا ارسال فایل صوتی برگزار کرد.

خبرنگاران فرماندار مشهد: جلسات ادارات با استفاده از فضای مجازی برگزار شود

سید محمد رضا هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: مطابق مصوبات ستادهای ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا برگزاری هرگونه جلسه، همایش و گردهمایی دولتی و عمومی در شهرهای دارای شرایط قرمز ممنوع است و مشهد نیز مطابق اعلام وزارت بهداشت در شرایط قرمز می باشد.

وی ادامه داد: مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حداکثر حضور کارکنان دولتی در محیط کار این شهرستان یک سوم مجموع نیروهاست و برگزاری جلسات فقط منحصر به جلسات مهم و ضروری با رعایت شیوه نامه های ابلاغی و حداکثر با تعداد 15 نفر مجاز می باشد.

فرماندار مشهد گفت: تک تک اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا موظف به اجرای صحیح و دقیق طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها هستند و بر این اساس و متناسب با شرایط شیوع کرونا در شهر مشهد محدودیتها و ممنوعیت هایی از اول آذر ماه به مدت دو هفته اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از گذشت این مدت نیز در صورت تغییر شرایط با تشخیص وزارت بهداشت این محدودیتها قابلیت تسهیل یا تمدید خواهد داشت.

هاشمی با اشاره به ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر شرایط قرمز شهرستان مشهد ادامه داد: محدودیتها در پنج حوزه اداری و کارکنان، تجاری، بازرگانی و خدماتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و تردد تقسیم شده است.

وی گفت: گروه های شغلی 2، سه و چهار در شهر مشهد که شرایط قرمز دارد از اول آذر ماه به مدت 2 هفته تعطیل خواهند بود و فقط مشاغل ضروری گروه شغلی یک مانند سوپرمارکتها، فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها و مراکز درمانی فعالیت خواهند داشت.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی برابر با ابلاغ این دستورالعمل مراسم مذهبی، نماز جمعه و مساجد در این شهرستان تعطیل است اضافه کرد: در حوزه آموزشی نیز مدارس، دانشگاهها و موسسات آموزشی عالی و آموزشگاه های خصوصی و حوزه های علمیه فعالیتی نخواهند داشت.

وی ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهر مشهد را ممنوع اعلام کرد و ادامه داد: تردد خودروهای شخصی در داخل شهر مشهد نیز از ساعت 21 تا چهار صبح روز بعد ممنوع است.

هاشمی گفت: برگزاری هرگونه نمایشگاه عمومی، تخصصی و بین المللی و همچنین هرگونه تجمع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی هدف از اجرای این طرح را قطع زنجیره انتقال بیماری، کاهش ترددهای غیر ضروری، افزایش فاصله گذاری اجتماعی و نظارت بر اجرای دقیق پروتکلهای ابلاغی دانست و اضافه کرد: امیدواریم مردم فهیم مشهد، کسبه، فعالان فرهنگی و اجتماعی و نهادهای مردم نهاد در اجرای این طرح همچون گذشته خادمین خود را همراهی نمایند.

شهرستان مشهد با 3.5 میلیون نفر جمعیت دارای 120 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب 96 اتحادیه است.

این شهرستان با 9 هزار و 81 کیلومترمربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه و 11 دهستان و 357 روستا است و کلانشهر مشهد با مساحت 350 کیلومترمربع و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1089

به "خبرنگاران فرماندار مشهد: جلسات ادارات با استفاده از فضای مجازی برگزار شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار مشهد: جلسات ادارات با استفاده از فضای مجازی برگزار شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید