تابلوهای گرافیکی سطح شهر اصفهان نگاه حرفه ای به مسائل اجتماعی ندارند

به گزارش مجله جهانگیر، مدیر خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان گفت: تصاویری در سطح شهر دیده می گردد تاثیر خود را می گذارد اما در آن ها طراحان حرفه ای را کمتر می بینیم، این به خودی خود سبب می گردد کارهایی انجام می دهند عامه پسند گردد و به خود جنبه طنز بگیرد.

تابلوهای گرافیکی سطح شهر اصفهان نگاه حرفه ای به مسائل اجتماعی ندارند

امیر مسعود حلاج در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهان با اشاره به خلاقیت در طرح های گرافیکی گفت: خلاقیت حرف اول را می زند که برای ماندگار شدن یک اثر معمولاً ساده نگری از لحاظ فرم بیشترین تاثیر گذاری را در کمترین زمان ممکن بر مخاطب می گذارد.

وی اضافه کرد: برای مثال پوسترهای قدیمی سعی می کردند از تکنیکهای بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشند و این سبب شده که هنوز هم بعد از سالیان سال با همان امکانات هم چنان جزو پوسترهای تاثیرگذار در زمان فعلی ما هستند.

مدیر خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان بیان نمود: امروزه متاسفانه بعضی از افراد در طراحی از کامپیوتر به عنوان وسیله و اجرای سریع تر استفاده می نمایند و باید سعی نمایند از خلاقیت در زمینه های مختلف استفاده نمایند اگر چه هنرمندان زمانی می توانند خلاقیت خود را نشان می دهند که سفارش داشته باشند تا برای آن کار مطالعه نموده باشند.

وی با اشاره به تابلوهای سطح شهر گفت: تصاویری در سطح شهر دیده می گردد تاثیر خود را می گذارد اما در آن ها طراحان حرفه ای را کمتر می بینیم و این به دلیل دستمزد است که ترجیه داده اند از افرادی استفاده نمایند که دستمزد کمتری می گیرند.

حلاج گفت: این به خودی خود سبب می گردد کارهایی انجام می دهند عامه پسند گردد و به خود جنبه طنز بگیرد، برای چنین کارهای گرافیکی احتیاج به اتاق فکر است تا تیم همسو با طراح باشند و با بیشترین اِلمان ها تاثیر خود را به خوبی بگذارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 753

به "تابلوهای گرافیکی سطح شهر اصفهان نگاه حرفه ای به مسائل اجتماعی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلوهای گرافیکی سطح شهر اصفهان نگاه حرفه ای به مسائل اجتماعی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید