بورس ترمز کشید، شاخص یک میلیون و 915 هزار واحدی شد

به گزارش مجله جهانگیر، خبرنگاران: شاخص کل بورس در ساعات ابتدای معاملات امروز(سه شنبه) مانند روز گذشته که بیش از 59 هزار واحد صعود کرده بود صعودی بود و به محدوده یک میلیون و 920 هزار واحد هم رسید اما در ساعات پایانی معاملات با کاهش روبرو شد و در نهایت بیش از 9 هزار واحد کاهش یافت.

بورس ترمز کشید، شاخص یک میلیون و 915 هزار واحدی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به خاتمه رسید که شاخص کل این بازار با 9785 واحد کاهش، رقم یک میلیون و 915 هزار واحد را ثبت کرد و شاخص کل نیز با معیار هم وزن نیز 4854 واحد کاهش یافت و به رقم 507 هزار و 498 واحد رسید.

معامله گران امروز دو میلیون معامله به ارزش 197 هزار و 385 میلیارد رثیال انجام دادند و پالایش نفت تهران و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت اصفهان گسترش نفت و کاز پارسیان سین. نفت و گاز و پتروشیمی، تامین معدنی و صنعتی گل گهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان، گلوکزان، سرمایه گذاری غدیر، گروه پتروشیمی سین. ایرانیان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پالایش نفت تهران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نمادهای پر ببینده بورس بودند.

در عین حال شاخص کل فرابورس نیز با 188 واحد کاهش رقم 19 هزار و 534 واحد را ثبت کرد و معامله گران این بازار 833 هزار معامله به ارزش 133 هزار و 504 میلیارد ریال انجام دادند.

سرمایه گذاری صبا تامین، فولاد هرمزگان جنوب، تولید نیروی برق دماوند، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و سهامی ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند و نمادهای پر بیننده این بازار نیز سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، بانک دی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، سیمان لار سبزاور، تولید نیروی برق دماوند و هتل پارسیان کوثر اصفهان تشکیل بودند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 891

به "بورس ترمز کشید، شاخص یک میلیون و 915 هزار واحدی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس ترمز کشید، شاخص یک میلیون و 915 هزار واحدی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید