بهترین جاذبه های گردشگری ویتنام

به گزارش مجله جهانگیر، بیشتر مسافرانی که به ویتنام سفر می کنند مبهوت زیبایی های خارق العاده این کشور می شوند. از شالیزارهای سرسبز برنج شمال این کشور گرفته تا شلوغی جذاب دلتای مکونگ در جنوب. ویتنام تاریخی طولانی و سنت های باستانی فراوانی دارد. ویتنام دارای جاذبه های دیدنی و معابد قدیمی بی شماری است.

بهترین جاذبه های گردشگری ویتنام

1. کُن دائو (Con Dao Island)

تحت حکومت فرانسه، جزایر کُن دائو به عنوان جزیره شیطانی هند و چین شناخته می شد. زیرا این جزیره مکان نگهداری هزاران زندانی جنگی محسوب می شد. امروزه این 16 جزیره از ساحل جنوبی ویتنام هدف کاملا متفاوتی دارند.

گردشگران برای لذت بردن از سواحل زیبا، غواصی و دیگر تفریحات ساحلی به این جزیره می شتابند. با این حال تعقیب رد پای تاریخ کُن دائو در برخی از ساختمان های زندان همواره امکان پذیر است.

2. موی نِه (Mui Ne)

ساحل مسکونی کوچکی که در جنوب دهکده ماهیگیری (fishing village) شهر موی نِه واقع شده است، طی 15 سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. بخاطر وزش بادهای شدید دریایی، این شهر مورد علاقه کایت سواران و موج سواران است.

هیچ سفری به موی نِه بدون دیدن تپه های شنی که در شمال شهر قرار گرفته اند، کامل نیست. حجم گسترده این شنزارهای شگفت انگیز، چشم انداز بی نظیری به ویژه به هنگام غروب خورشید خلق کرده است.

3. خلیج هالونگ (Ha Long Bay)

خلیج هالونگ در شمال ویتنام و دور تا دور خط ساحلی به طول 120 کیلومتر واقع شده است. خلیج هالونگ از نظر ادبی به (اژدهای نزول کرده) ترجمه می شود. این جاذبه باورنکردنی ویتنام هزاران جزیره را در بر می گیرد که هر یک با پوشش جنگلی انبوه و ستون های سنگ آهک منظره دریایی جذابی را به وجود آورده اند.

تعدادی از این جزایر خالی هستند و غارهای عظیمی در آن شکل گرفته اند. اما برخی دیگر دارای دریاچه های زیبا هستند و از دهکده های شناور ماهیگیران حمایت می کنند.

4. تراس های ساپا (Sa Pa Terraces)

ساپا شهری در شمال غربی ویتنام و در حوالی مرز چین است. تراس های برنج را می توان در دره موآنگ هوا (Muong Hoa) میان شهر ساپا و کوه های فان سیپان (Fansipan) یافت. این تراس های زیبای برنج مانند تصویر پس زمینه جنگل های انبوه درختان بامبوی این منطقه به نظر می آیند.

مردم محلی کوه های فان سیپان در این تراس های سرسبز برنج، ذرت و سبزیجات می کارند.

5. مای سان (My Son)

بیش از 1600 سال پیش، مردم چان ویتنام شروع به ساخت صدها معبد هندو در نزدیکی روستای دوی فو (Duy Phú) کردند. تعداد زیادی از این معابد زیر سایه کوه دندان گربه و محصور در میان دره ای سرسبز، همچنان پابرجا هستند.

البته بیشتر این مجموعه معابد که به نام مای سان شناخته می شوند، در حال حاضر ویران شده اند. به لطف موقعیت مکانی دنج و دست نخورده و فقدان زیرساخت های گردشگری بازدید از معابد مای سان به منزله گامی رو به عقب در زمان است.

6. فو کوک (Phu Quoc)

فو کوک عظیمترین جزیره ویتنام است که در مقابل ساحل کامبوج (Cambodia) واقع شده است. فو کوک همان چیزی است که پوکت می توانست باشد؛ البته اگر مورد توسعه و پیشرفت قرار نگرفته بود.

این جزیره دارای جنگل های استوایی بی نظیر، صخره های مرجانی دست نخورده و سواحل زیبا است.

یکی از سواحل آن به نام بای دای (Bai Dai) توسط ABC NEWS به عنوان یکی از پنج ساحل زیبا و تمیز جهان انتخاب شده است.

7. غار فونگ نها (Phong Nha Caves)

پارک ملی فونگ نها-که بانگ دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. اما هیچ یک به اندازه غارهایش محبوب نیست. فونگ نها از سلسله غارهای متعددی تشکیل شده است و این غارها به اندازه ای عظیم هستند که می توانند تمام بلوک های شهر را در آن نگهداری کنند.

دروازه ای که به غارها می رسد سان ترچ (Son Trach) است. سان ترچ شهری در حال رشد می باشد که مهد راه های ارتباطی و حمل و نقل در سراسر ویتنام، رستوران های محلی و محل ملاقات تورهای راهنما به داخل غارها می باشد.

8. دلتای مکونگ (Mekong Delta)

دلتای مکونگ منطقه ای در جنوب ویتنام و جایی است که رودخانه مکونگ به دریا می ریزد. این منطقه بسیار غنی و سرسبز می باشد که با زمین های برنج پوشیده شده است.

حدود نیمی از کل تولیدات کشاورزی ویتنام در این منطقه تولید می شود. در نتیجه زندگی در دلتای مکونگ بیشتر در کنار رودخانه ها جریان دارد و از این رو دسترسی به همه روستاها به وسیله رودخانه، و نه جاده امکان پذیر است.

9. تام کوک (Tam Coc)

تام کوک در بخش شمالی ویتنام واقع شده است و در زبان انگلیسی به معنای سه غار است. این سه غار در منظره ای خیره کننده از صخره های آهکی و شالیزارهای برنج لانه گزیده اند و رودخانه ای باریک از میان این منطقه عبور می کند.

درست مانند کتاب های قصه! نام این غارها: هانگ شا (Hang Cả)، هانگ های (Hang Hai) و هانگ با (Hang Ba) می باشد که به عنوان جاذبه اصلی تام کوک شناخته می شوند.

تورهای قایقرانی راهنما در امتداد رودخانه نگو دانگ (Ngo Dong) حرکت می کنند و شما را به غارها می رسانند. در میان راه رودخانه با بازارهای شناور فروشندگان قایق سواری رو به رو می شوید که پولشان را در یک بازدید توریستی روزانه از هانوی (Hanoi) سرمایه گذاری کرده اند.

10. جزایر چم (Cham Islands)

چند مایل دورتر از ساحل هوی آن (Hoi An) خوشه ای از جزایر کوهستانی به چشم می خورد که به عنوان جزایر چم شناخته می شود. در ابتدا بازدید از این جزایر محدود شده بود اما در حال حاضر به روی عموم مردم باز است.

جزیره اصلی هون لائو عظیمترین جزیره و تنها جزیره مسکونی به شمار می رود که کمتر از دو ساعت با سرعت قایق فاصله دارد. بازدیدکنندگان می توانند در طول روز به آنجا بروند و از تماشای پرندگان دریایی لذت ببرند، در میان صخره های اطراف غواصی کنند و یا در ساده ترین حالت ممکن به چشم انداز زیبای ساحل خیره شوند.

اقامت های شبانه محدود است اما می تواند تجربه ای باورنکردنی برای مسافران شجاع تلقی شود.

11. غار هانگ سان دونگ (Hang Son Doong Cave)

یکی از عظیمترین غارهای جهان و به طور حتم عظیم ترین غار ویتنام هانگ سان دونگ است. قدمت این غار در حدود 3 میلیون سال تخمین زده شده و مقصدی باورنکردی است که شبیه آن در هیچ کجای کره زمین یافت نمی شود.

این غار بسیار وسیع است؛ به طوری که هزاران نفر می توانند به راحتی در آن چادر بزنند. استخرهایی لبریز از آب های درخشان در این غار موجود است و رودخانه ای از میان آن گذر می کند.

به لطف فرسایش که اجازه می دهد اشعه های نور خورشید به داخل رسوخ کنند، گلخانه سرسبزی بر روی دیوارها به وجود آمده است.

این غار حال و هوایی عرفانی و آسمانی دارد و تورهای راهنما در این محل حاضر هستند تا شما را با این جاذبه شگفت انگیز آشنا کنند.

منبع: سفرمی
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 667

به "بهترین جاذبه های گردشگری ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید