بسته تشویقی برای حضور گردشگران چینی در تهران

به گزارش مجله جهانگیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با اشاره به اینکه برای جذب گردشگران در سال نو چینی برنامه خواهیم داشت گفت: در صدد هستیم تا در بازه زمانی چهارم تا بیستم بهمن ماه بسته های تشویقی برای حضور گردشگران چینی ارائه دهیم.

بسته تشویقی برای حضور گردشگران چینی در تهران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

پرهام جانفشان عراقی گفت: با همکاری و مشارکت بخش خصوصی به مناسبت سال نو چینی بسته های تشویقی برای حضور گردشگران چینی از تاریخ 4 الی 20 بهمن ماه در تهران ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه کشور چین به عنوان یک مقصد هدف برای جذب گردشگران خارجی به ایران به دلیل جمعیت بالای مسافر، نزدیکی مسافت و اشتراکات فرهنگی شناخته می گردد گفت: عرضه بسته های تشویقی می تواند گردشگران چینی را برای سفر تعطیلات سال نو به ایران ترغیب کند.

جانفشان اضافه نمود: برنامه های سال نو چینی شامل جشن های مرتبط با آداب و رسوم سال نو چینی، تخفیف در مراکز اقامتی و پذیرایی، حضور راهنمایان چینی زبان در موزه ها و مراکز گردشگری می باشد.

این مسئول اعلام کرد: بر اساس دستور العمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تهران به عنوان یکی از 10 استان منتخب در اجرای برنامه های سال نو چینی برای جذب گردشگران می باشد، که انتظار می رود تا با اعلام برنامه ها پیش بینی شده به تورگردانان این کشور موجب حضور بیشتر گردشگران چینی در تهران گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران خاطر نشان کرد: جلسات متعددی با حضور نمایندگان بخش خصوصی به منظور برنامه ریزی رویداد سال نو چینی در استان تهران بر اساس سلایق گردشگران چینی برگزار شده است.

سال نو از مهمترین تعطیلات سنتی مردم چین است. گاهشماری چینی، گاهشماری ترکیبی شمسی-قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، معین نماینده روزها، ماه ها و سال ها هستند.

هر سال، در بهمن ماه مراسم سال نو چینی برگزار می گردد. سال نو، با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال شروع می گردد و به همین علت گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می گردد. جشن سال نو، عموماً پانزده روز به طول می انجامد و با جشن فانوس خاتمه می یابد. در بیشتر کشورهایی که چینی ها اکثریت را تشکیل می دهند یا اقلیت قدرتمندی هستند، سال نوی چینی جشن گرفته می گردد؛ از آن جمله می توان به چین، هنگ کنگ، تایوان، برونئی، کره شمالی و کره جنوبی، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند اشاره نمود.

براین اساس در بسته حمایتی نیز با تخفیف در هزینه ها و تامین ذائقه های تفریحی و توریستی چینی ها زمینه های حضور و جذب گردشگران را به ایران فراهم می نمایند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 362

به "بسته تشویقی برای حضور گردشگران چینی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته تشویقی برای حضور گردشگران چینی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید