برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی در چناران

به گزارش مجله جهانگیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان چناران در دانشگاه امام رضا (ع) برگزار گشت.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی در چناران

محمد طاهریان مقدم با اعلام این خبر اضافه نمود: هشت غرفه مربوط به هنرمندان چناران است که برای بازدید علاقه مندان دایر شده است.

او ادامه داد: سفالگری، نقاشی روی سفال، زیورآلات سنتی و مسی، مکرومه بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی، برپایی سیاه چادر و غذاهای سنتی از مهم ترین تولیدات بانوان کارآفرین شهرستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران با بیان این که ترویج و احیای رشته های صنایع دستی نقش مؤثری در ثبات اقتصادی زنان در خانواده دارد، اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات مشاغل روستایی (سامانه کارا) و مشاغل خانگی، به صورت مستقل و پشتیبان مبلغ پنج میلیارد ریال به هنرمندان شهرستان پرداخت شده است.

او گفت: در این نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی مشهد، چناران و گلبهار حضور دارند. این نمایشگاه از شامگاه دوشنبه شب 15 مهرماه افتتاح شد و تا 25 مهرماه از ساعت 9 صبح تا 16 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

شهرستان چناران 150 هنرمند صنایع دستی دارد که 95 هنرمند از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مجوز فعالیت دریافت کرده اند و 15 هنرمند تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار دارند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 200

به "برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی در چناران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی در چناران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید