برنامه های بلندپروازانه چین برای سال 2021 در حوزه فضایی

به گزارش مجله جهانگیر، درباره تاریخ این ماموریت ها جزئیاتی منتشر نشده و اطلاعات مربوط به آن ها تا زمان نزدیک شدن به پرتاب یا حتی پس از ارسال آن ها، مخفی باقی می مانند.

برنامه های بلندپروازانه چین برای سال 2021 در حوزه فضایی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، پیمانکار فضایی اصلی چین به نام شرکت علوم فضایی و فناوری چین (CASC) می خواهد در سال 2021 بیش از 40 پرتاب مداری انجام دهد که شامل ارسال ماژول ایستگاه فضایی و ماموریت های انسانی می گردد.

چین در سال های اخیر شمار ماموریت های فضایی خود را افزایش داده و سال 2020 توانست 39 پرتاب انجام دهد. حالا طبق خلاصه ای از گزارش CASC، این شرکت می خواهد در امسال میلادی بیش از 40 پرتاب داشته باشد.

طبق جدیدترین گزارش ها، ماژول هسته ایستگاه فضایی چین در ماه های آینده روانه فضا خواهد شد و در ادامه شاهد پرتاب محموله Tianzhou-2 و همچنین انجام ماموریت سرنشین دار Shenzhou-12 خواهیم بود.

در این ماموریت ها از راکت های لانگ مارچ 7، لانگ مارچ 5B و لانگ مارچ 2F استفاده خواهد شد. در گزارش CASC اشاره کوتاهی به فضاپیمای مریخ Tianwen-1 شده که در بهمن ماه وارد مدار مریخ می گردد و در ماه اسفند کوشش می نماید روی سطح این سیاره سرخ فرود بیاید.

کار توسعه روی دو ماژول آزمایشی برای ایستگاه فضایی چین و همچنین ماموریت سرنشین دار برای اکتشاف ماه متمرکز خواهد بود که البته درباره ماموریت دوم جزئیات بیشتری ارائه نشده است. در گزارش جدید همچنین به این موضوع اشاره شده که CASC روی سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های علمی و فناوری مهم ملی مانند سیستم ناوبری ماهواره ای بیدو برای هوانوردی غیرنظامی و سایر زمینه ها تمرکز می نماید.

درباره تاریخ این ماموریت ها جزئیاتی منتشر نشده و اطلاعات مربوط به آن ها تا زمان نزدیک شدن به پرتاب یا حتی پس از ارسال آن ها، مخفی باقی می مانند.

از ماموریت های فضایی غیرنظامی احتمالی چین در سال 2021 می توان به ماهواره های هواشناسی Fengyun، یک نسل جدید از ماهواره قابل بازیابی و ماهواره های رصد زمین Gaofen اشاره نمود. علاوه بر این موارد، با پرتاب های محرمانه هم روبه رو خواهیم شد که شامل ماهواره های دفاع ملی چین می گردد.

چین در سال 2020 توانست 39 پرتاب انجام دهد که CASC مسئول 34 مورد آن ها بود که آن را تبدیل به فعالترین شرکت در این حوزه می نماید و بالاتر از اسپیس ایکس با 25 پرتاب قرار می گیرد. این پرتاب ها شامل راکت لانگ مارچ 5B به عنوان یک آزمایش برای پرتاب های ایستگاه فضایی و یک نمونه اولیه از نسل جدید فضاپیمای سرنشین دار و ماموریت بازگرداندن نمونه ماه به نام چانگ ای-5 بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1190

به "برنامه های بلندپروازانه چین برای سال 2021 در حوزه فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های بلندپروازانه چین برای سال 2021 در حوزه فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید