تور ارزان فرانسه: بحران در روابط میان پاریس با واشنگتن به قوت خود باقیست

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ژان ایو لودریان در نشست کمیسیون روابط بین الملل سنای فرانسه گفت که در این مرحله، می توانم بگویم که بحرانی که ما اکنون آن را تجربه می کنیم، جدی است. این بحران به علت از سرگیری گفتگوها به خاتمه نرسیده است. این بحران ادامه خواهد یافت و برای خلاصی از آن، اقدامات جدی، و نه گفتار، مورد احتیاج است.

تور ارزان فرانسه: بحران در روابط میان پاریس با واشنگتن به قوت خود باقیست

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

لودریان در ادامه با اشاره به اینکه پاریس بعلاوه باید روابط خود با لندن را به علت نقض تعهدات انگلیس مورد تجدیدنظر قرار دهد، گفت: لندن باید بداند که تعهداتش از جمله تعهدات مندرج در توافقنامه تجارت و همکاری را نقض نموده است.

به گفته این دیپلمات بلندپایه فرانسوی، بحران در روابط پاریس- واشنگتن نباید مأموریت اصلی ناتو را که همان دفاع دسته جمعی است، زیر سوال برد.

لودریان بعلاوه یادآوری کرد که این فرانسه بود که بازبینی مفهوم راهبردی ناتو برای نشست مادرید را شروع کرد. وی بعلاوه خواهان بازنگری کامل فرایند همکاری فرانسه با استرالیا پس از تصمیم کانبرا برای خروج از توافقنامه 90 میلیارد دلاری ساخت زیردریایی با پاریس شد.

وزیر خارجه فرانسه با تأکید بر اینکه رایزنی ها با سفیر خوانده شده این کشور از کانبرا ادامه می یابد، گفت که سفیر ما در استرالیا [به کانبرا] بازخواهد گشت، اما ما به مشاوره و رایزنی با وی ادامه خواهیم داد که این امر روشن شدن فرایند تحول در روابط ما را میسر خواهد نمود.

لازم به ذکر است، روز 15 سپتامبر 2021 سه کشور انگلیسی زبان ایالات متحده، انگلیس و استرالیا از انعقاد یک پیمان همکاری سه جانبه موسوم به آکوس (AUKUS) خبر دادند که به موجب آن، استرالیا با بهره گیری از فناوری آمریکا و انگلیس قادر به ساخت ناوگان جدیدی از زیردریایی های با سوخت هسته ای خواهد شد.

در پی انعقاد این توافقنامه، فرانسه از توافق دهها میلیارد دلاری خود با استرالیا برای ساخت زیردریایی های متعارف محروم شد که این امر خشم مقامات پاریس را برانگیخت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1577

به "تور ارزان فرانسه: بحران در روابط میان پاریس با واشنگتن به قوت خود باقیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: بحران در روابط میان پاریس با واشنگتن به قوت خود باقیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید