ایجاد تعادل در بازار مسکن با افتتاح خط متروی گلشهر به هشتگرد، جابجایی 250 هزار نفر مسافر در روز با افتتاح متروی هشتگرد

به گزارش مجله جهانگیر، مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید گفت: اتصال خطوط ریلی و حومه ای از کلان شهر ها به شهر های جدید نقش مؤثری در ایجاد تعادل بازار مسکن خواهد داشت.

ایجاد تعادل در بازار مسکن با افتتاح خط متروی گلشهر به هشتگرد، جابجایی 250 هزار نفر مسافر در روز با افتتاح متروی هشتگرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگار ، حبیب الله طاهرخانی مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از متروی گلشهر به هشتگرد با اشاره به اینکه سال جاری سال بسیار خاصی برای پروژه های عمرانی کشور بوده است، گفت: سال جاری متروی هشتگرد پیشرفت 25 درصدی داشته و ما توانستیم این خط مترو را بعد از گذشت چندین سال بهره برداری برسانیم.

او اضافه کرد: در 9 ماه گذشته این خط مترو تنها 4 روز تعطیل بود و کارگران و پیمانکاران به صورت سه شیفته و دو شیفته در این پروژه فعالیت می کردند تا هرچه سریعتر بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید با اشاره با اینکه 21 کیلومتر از این خط مترو فعالیت های رو سطحی دارند، گفت: این خط مترو توانایی جابجایی 250 هزار نفر مسافر را دارد و این تعداد مسافر از جاده به ریل منتقل شده است.

طاهرخانی گفت: افتتاح این خط مترو یاری قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی ورود به تهران دارد و امیدواریم مشکل تأمین ناوگان که شهرداری تهران باید آن ها را به زودی رفع گردد.

او اظهار کرد: پروژه محوطه این خط مترو 22 هزار متر مربع است و بزرگترین ایستگاه متروی رو سطحی کشور به شمار می رود.

تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی مترو هشتگردمدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید یادآور شد: این خط مترو قابلیت خدمات دهی به 400 هزار نفر را دارد و نقش مؤثری در توسعه گردشگری به مسافران را دارد، همچنین در این ایستگاه مترو حدود هزار پارکینگ برای پارک خودرو های مسافران در نظر گرفته ایم.

طاهرخانی با اشاره به اینکه کاربری های مکملی در 25 هکتار در کنار این خط مترو در نظر گرفته ایم، اضافه کرد: خط مترو گلشهر به هشتگرد سه ویژگی مهم و مؤثر برای مسافران استان البرز و استان تهران دارد.

او با اشاره به اینکه با افتتاح این خط مترو شاهد تعادل بخشی بازار مسکن در کلان شهر تهران خواهیم بود، گفت: در شهر هشتگرد برای 600 هزار نفر جمعیت هدفگذاری شده و هم اکنون در این شهر حدود 55 هزار نفر ساکن هستند که با افتتاح این خط مترو شاهد افزایش جمعیت در این استان خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید یادآور شد: اصلی ترین مشکل در شهر های جدید کلان شهر ها دسترسی به خطوط حمل ونقلی از جمله خطوط حمل و نقل ریلی بودیم که با ایجاد این خط مترو دسترسی به تهران و کرج برای بسیاری از ساکنان تسهیل شد.

طاهرخانی اضافه کرد: با افتتاح این خط مترو بازار مسکن که هم اکنون برای اقشار کم درآمد با مشکل روبرو شده بود، آسان تر می گردد و ما شاهد افزایش مهاجرت پذیری به این شهر ها خواهیم بود.

او ادامه داد: کاهش آلودگی هوای تهران و کرج با افتتاح این خط مترو قطعی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید اضافه کرد: حمل و نقل حومه ای در شهر های جدید با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است و به دلیل کاهش چشمگیر مصرف سوخت توسعه خطوط حمل ونقل ریلی و حومه ای می تواند به عنوان محرک توسعه در این مناطق به شمار آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 410

به "ایجاد تعادل در بازار مسکن با افتتاح خط متروی گلشهر به هشتگرد، جابجایی 250 هزار نفر مسافر در روز با افتتاح متروی هشتگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد تعادل در بازار مسکن با افتتاح خط متروی گلشهر به هشتگرد، جابجایی 250 هزار نفر مسافر در روز با افتتاح متروی هشتگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید