انسداد 175 راه، آبگرفتگی 70 منزل و قطع آب، برق و تلفن در سیل کرمان

به گزارش مجله جهانگیر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان ضمن تشریح آخرین شرایط سیل در نقاط مختلف این استان از جمله مسائل ایجاد شده را انسداد 175 راه روستایی در 6 شهرستان، سه محور اصلی، هفت جاده فرعی و آبگرفتگی 70 منزل روستایی تا این زمان بیان کرد.

انسداد 175 راه، آبگرفتگی 70 منزل و قطع آب، برق و تلفن در سیل کرمان

به گزارش ایرنا، از روز گذشته بارش شدید باران در منطقه ها مختلف استان سبب بروز سیلاب شده است؛ کانون مسائل بیشتر در جنوب و شرق استان کرمان است که با انسداد راه ها، قطع برق بعضی منطقه ها و نیز آبگرفتگی منازل همراه بوده است.

مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان روز دوشنبه با اشاره به اینکه اندازه بارش ها طی دیروز و امروز در استان کرمان کمتر از بارش های هفته گذشته بوده است اضافه کرد:، اما حجم اندازه روان آب جاری شده بر روی زمین با توجه به رطوبت زمین و وجود گل و لای نسبت به بارش های قبل بیشتر است.

وی گفت: بعلاوه 44 روستای استان کرمان طی بارندگی اخیر در معرض خطر سیلاب بودند که با اقدامات زیرساختی صورت گرفته مسئله ای برای آن ها پیش نیامد.

سعیدی به قطع برق و آسیب رسیدن به شبکه انتقال برق 34 روستا در کرمان اشاره نمود و اضافه کرد: 32 روستای استان نیز دچار قطع آب هستند که بعضی به علت قطع برق موتورپمپ ها بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به قطع ارتباط مخابراتی 15 روستای این استان در سیل اخیر گفت: سیل بعلاوه سه راه اصلی و هفت راه فرعی استان کرمان را مسدود کرد.

وی گفت: محور ارتباطی منوجان - رودان (هرمزگان) نیز دقایقی قبل بازگشایی شد، اما محور رودبار - زهکلوات و زهکلوت - ایرانشهر (سیستان و بلوچستان) همچنان مسدود است.

مسئولان ریگان در شرق استان نیز اعلام نموده بودند که 2 کودک در جریان سیل مفقود هستند و کوشش برای یافتن و نجات آنان ادامه دارد.

بعلاوه آنطور که استانداری کرمان اعلام نموده اسکان اضطراری در روستای کروچان شهرستان رودبارجنوب شروع شده است.

جنوب استان کرمان هفته پیش نیز در جریان بارش ها دچار سیلاب شدید شده بود و مقدار خسارت های آن افزون بر 2 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1728

به "انسداد 175 راه، آبگرفتگی 70 منزل و قطع آب، برق و تلفن در سیل کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسداد 175 راه، آبگرفتگی 70 منزل و قطع آب، برق و تلفن در سیل کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید