اعلام راه اندازی دوربین های حفاظت الکترونیک در ارگ بم

به گزارش مجله جهانگیر، ایسنا/ براساس سخنان مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن، راه اندازی دوربین های حفاظت الکترونیک در ارگ بم صورت گرفت.

اعلام راه اندازی دوربین های حفاظت الکترونیک در ارگ بم
بیشتر بخوانیدارگ بم کرمان | عظیم ترین بنای خشتی یکپارچه جهان

داستان چیست؟

محسن قاسمی با اشاره به اینکه با راه اندازی این دوربین ها تمامی فضاهای داخل و خارج ارگ تاریخی بم مورد نظارت و حفاظت قرار می گیرد، اضافه نمود: با توجه به اینکه ارگ تاریخی بم یکی از بناهای شاخص و نماد استان محسوب می گردد باید در حفاظت آن کوشاتر باشیم.

وی به ایجاد زیرساخت های گردشگری در ارگ تاریخی بم اشاره نمود و گفت: هدف از بازسازی و بازسازی فضاهای داخلی ارگ تاریخی بم احیا دوباره این فضاها و ایجاد زیرساخت های گردشگری در این مجموعه تاریخی است.

قاسمی به بازسازی خانه سیستانی ارگ بم اشاره نمود و اضافه نمود: بازسازی این خانه تا یک ماه آینده به انتها می رسد و به کاربری پایگاه میراث جهانی بم تغییر می یابد ضمن آنکه هم اکنون قسمت پژوهشی پایگاه میراث جهانی بم به خانه سیستانی نقل مکان نموده و بزودی مجموعه اداری نیز در این محل مستقر می گردد تا کارشناسان بدون واسطه به کارهای پژوهشی و عملیاتی بپردازند.

این مقام مسئول به ساماندهی باغات اطراف این بنای تاریخی اشاره نمود و گفت: امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد این شهرستان این مهم به انجام رسد.

مدیرپایگاه میراث جهانی بم با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در اطراف ارگ بم پیشنهادهای زیادی از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی داریم، اضافه نمود: امیدواریم با راه اندازی این مجموعه های گردشگری بتوانیم بهتر از گذشته به گردشگران و علاقمندان به آثار تاریخی خدمات ارائه کنیم.

وی اعلام نمود: در تلاشیم با همکاری وزارت میراث فرهنگی و مسئولان استانی خونی دوباره در رگهای ارگ تاریخی بم جریان پیدا کند و مانند گذشته این بنای تاریخی میزبان گردشگرانی از سراسر جهان باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1007

به "اعلام راه اندازی دوربین های حفاظت الکترونیک در ارگ بم" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعلام راه اندازی دوربین های حفاظت الکترونیک در ارگ بم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام راه اندازی دوربین های حفاظت الکترونیک در ارگ بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید