اعطای وام 160 میلیون تومانی مسکن به فرهنگیان

به گزارش مجله جهانگیر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مورد وام های حمایتی و ثانویه برای خرید مسکن فرهنگیان، گفت: تا سقف 160 میلیون تومان وام برای فرهنگیان فاقد مسکن پیش بینی شده است.

اعطای وام 160 میلیون تومانی مسکن به فرهنگیان

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، گودرز کریمی فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مورد ارائه مسکن به فرهنگیان فاقد مسکن، اظهار کرد: برای تامین مسکن فرهنگیان فاقد مسکن تفاهم نامه ای در 7 ماده تبیین، تشریح و ترسیم شده است و تکالیفی برای آموزش و پرورش و تکالیفی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه کارگروه های مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی معین شد، گفت: در گام اول، ثبت نام از فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سراسر کشور انجام شد و تقریبا 270 هزار فرهنگی فاقد مسکن ثبت نام کردند.

کریمی فر افزود: پس از ثبت نام، اسامی را به وزارت راه و شهرسازی فرستادیم تا آنها در سامانه خودشان فرم ج را استعلام بگیرند در حقیقت پالایش، پیرایش و ویرایش انجام گردد و افراد واجد یا فاقد شرایط را به ما اعلام می نمایند و در نهایت افراد متقاضی فاقد مسکن معین می گردد.

وی ادامه داد: 4 گروه جامعه هدف معین کردیم که شامل زنان سرپرست خانوار، زوجین فرهنگی، فرهنگیان بالای 20 سال سابقه و بازنشستگان فرهنگی است و بعد از آن اگر از این افراد متقاضی نداشته باشیم و ظرفیت اضافی وجود داشته باشد، سایر افراد هم تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به پیش بینی وام های حمایتی وزارتخانه برای خرید مسکن فرهنگیان اشاره نمود و گفت: این وام های ثانویه برای احداث مسکن در شهر تهران به زوجین فرهنگی مبلغ 160 میلیون تومان، برای احداث در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر مبلغ 120 میلیون تومان و برای سایر شهرها 100 میلیون تومان است.

وی افزود: وام خرید کالا با کارمزد 12 درصد و بازپرداخت 60 ماهه به تمام فرهنگیان واجد شرایط تا سقف 50 میلیون تومان تعلق می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 429

به "اعطای وام 160 میلیون تومانی مسکن به فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای وام 160 میلیون تومانی مسکن به فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید