اعتراض حقوق بشری تیم های ملی فوتبال اروپا به فدراسیون قطر

به گزارش مجله جهانگیر، به گزارش خبرنگاران، رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپا در حالی شروع شد که بعضی تیم های ملی نسبت به شرایط نامطلوب کارگران مشغول در کشور قطر برای ساخت استادیوم و اقامتگاه تیم ها دست به اعتراض زدند.

اعتراض حقوق بشری تیم های ملی فوتبال اروپا به فدراسیون قطر

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

نشریه گاردین با انتشار خبری مدعی شد 6500 کارگر مهاجر در کشور قطر جان خود را از دست داده اند که 37 نفر از این مرگ و میرها به دلیل کار در ساخت استادیوم ها و امکانات مربوط به بازی های جام جهانی 2022 قطر بوده است.

همین موضوع با اعتراض گسترده انجمن های مردمی در بعضی کشورها همراه بوده است تا جایی که نروژی ها انتظار داشتند تیم ملی این کشور از حضور در رقابت های مقدماتی راهیابی به جام جهانی 2022 انصراف دهند.

با این حال بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ملی نروژ تصمیم گرفتند در نخستین بازی خود مقابل جبل الطارق در این رقابت ها با حمایت از لایجه های حقوق بشر درگذشت کارگران در کشور قطر را محکوم نمایند.

کاری که تیم ملی آلمان نیز انجام داد. آنها قبل از آغاز بازی شب گذشته خود با تیم ملی ایسلند لباس هایی را بر تن کردند که وقتی 11 بازیکن مانشافت کنار هم می ایستادند عبارت حقوق بشر نمایان می شد.

نکته جالب توجه اینکه هر دو تیم معترض توانستند با نتیجه مشابه سه بر صفر از سد رقیبان خود عبور نمایند.

اعتراض به ساخت استادیوم هایی که قرار است حدود یک سال و نیم دیگر میزبان بزرگترین رویداد فوتبالی در حاشیه حوزه خلیح فارس باشد حالا وارد فاز جدیدی در قاره سبز شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1287

به "اعتراض حقوق بشری تیم های ملی فوتبال اروپا به فدراسیون قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض حقوق بشری تیم های ملی فوتبال اروپا به فدراسیون قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید