اطلاع رسانی دقیق به روستاییان و عشایر، شرط اولیه پیشگیری از خسارت بارندگی

به گزارش مجله جهانگیر، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق به روستاییان، عشایر و کشاورزان به منظور پیشگیری از بروز خسارت ناشی از بارندگی تأکید کرد.

اطلاع رسانی دقیق به روستاییان و عشایر، شرط اولیه پیشگیری از خسارت بارندگی

محمدصادق معتمدیان، امشب 4 فروردین در ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی های شدید و نقطه ای پیش رو، اظهار کرد: مهم ترین اقدام پیشگیرانه در حوادث ناشی از بارندگی و سیل، همچون کرونا، در خانه ماندن و اجتناب از هرگونه تردد غیرضروری است.

به گزارش خبرنگاران، وی با تأکید بر اینکه در روستاها باید اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد، توضیح داد: جهاد کشاورزی، امور عشایری و صدا و سیما به صورت ویژه توصیه های لازم جهت پیشگیری ازحوادث را اطلاع رسانی نمایند.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: بعضی اقدامات پیشگیرانه مانند کنترل و بازگشایی آبراهه ها و رودخانه های فصلی باید به وسیله دستگاه های مرتبط انجام گردد.

معتمدیان ادامه داد: با توجه به تجربه سال گذشته، صدا و سیما جهت پیشگیری از خسارت، توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را به ویژه به وسیله رادیو به کشاورزان منعکس کند.

وی اظهار کرد: در شهرستان ها نیز دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با هماهنگی فرمانداران، اقدامات لازم را به عمل آورند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به جای پیگیری اعلام خسارت ها، بر ضرورت پیشگیری از بروز خسارت توجه و تمرکز نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 669

به "اطلاع رسانی دقیق به روستاییان و عشایر، شرط اولیه پیشگیری از خسارت بارندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاع رسانی دقیق به روستاییان و عشایر، شرط اولیه پیشگیری از خسارت بارندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید