اتصال مدارس به شبکه فیبر نوری

به گزارش مجله جهانگیر، تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه فیبر نوری را نسخه شفا بخش برای حل مسائل مرتبط با اینترنت در کشور دانست و از اتصال مدارس سراسر کشور به شبکه فیبر نوری اطلاع داد.

اتصال مدارس به شبکه فیبر نوری

عیسی زارع پور در آیین اختتامیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارها را در دست اقدام دارد تا تمام منازل و کسب و کارها به فیبر نوری که عملا سرعت آن نامحدود است، متصل شوند.

وی ادامه داد: اتصال مدارس سراسر کشور به فیبر نوری با یاری وزارت آموزش و پرورش جزو برنامه های ما به شمار می آید. در حال حاضر حدود 80 هزار مدرسه کشور به شبکه متصل اند و این فرایند را ادامه خواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش خودکنترلی در اینترنت و فضای مجازی از کودکی، توضیح داد: این آموزش ها باید از سنین پایین جدی گرفته شوند تا بچه ها و خانواده ها به صورت بی پناه در فضای مجازی رها نشوند. حتی در جهان ابزار و قاعده لازم برای محقق شدن این شرایط را فراهم نموده اند.

زارع پور با اشاره به اهمیت اینترنت کودک و نوجوان و با بیان اینکه دولت سیزدهم ابزاری را برای اینترنت ایمن یا safe فراهم نموده است که می توان آن را در اختیار خانواد ها قرار داد، خاطر نشان کرد: می توانیم اینترنت ایمن را در اختیار خانواده هایی که مایل به بهره مندی از آن هستند قرار دهیم و این کاملا اختیاری است.

وی اضافه نمود: بر این اساس، ما اینترنت ایمن را برای گروه های مختلف سنی تعریف می کنیم که اگر والدین گوشی تلفن همراه خود را به فرزندشان دادند، او در این فضا آسیبی نبیند. اینترنت ایمن این امکان را به والدین می دهد تا برای بچه ها سه یا چهار ساله خود و نیز در رده های سنی مختلف فهرست سفیدی مشخص نمایند تا بچه از سایر سرویس ها استفاده نکند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش را جزو مهمترین وزارتخانه های دولت عنوان کرد و در این باره شرح داد: این وزارتخانه سرمایه های انسانی را برای کشور تامین می نماید و سرمایه اصلی هر کشوری نیروی انسانی آن است. دشمنان این مرز و بوم، امید مردم را نشانه گرفته اند و کوشش می نمایند نسل آینده را از دستاوردهای کشور ناامید نمایند؛ بنابراین تربیت نسل در این شرایط سخت است.

وی با اشاره به نقش کلیدی معلمان در تربیت نیروی انسانی در عصر فناوری اطلاعات، خطاب به مدیران حاضر در اجلاس گفت: شما رسالت بزرگی را بر عهده دارید؛ همانطور که به اعتقاد من فناوری اطلاعات، زندگی بشر را متحول نموده، در حوزه آموزش نیز فناوری های نوین حوزه آموزش را دگرگون ساخته است. با تعامل بین دو وزارتخانه، بستر آموزشی شاد در بهمن 98 در اختیار آموزش و پرورش نهاده شد و شاد برترین کار ممکن در آن شرایط بود.

زارع پور در خاتمه گفت: حدود 87 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار کشور به اینترنت متصل هستند و تا خاتمه سال این رقم به 95 درصد می رسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1887

به "اتصال مدارس به شبکه فیبر نوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال مدارس به شبکه فیبر نوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید