آشنایی با دیدنی های بروکسل، پایتخت زیبای بلژیک

به گزارش مجله جهانگیر، بروکسل، پایتخت کشور بلژیک است؛ کشوری که یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است و آثار تاریخی ویژه ای دارد. بروکسل که برگرفته از زبان هلندی قدیمی است به معنای خانه ای است که یک اتاق در مرداب دارد. نام تمام مناطقی که در بروکسل وجود دارد از ریشه های هلندی گرفته شده اند. برای سفر به بروکسل باید به غرب اروپا سفر کنید. بروکسل قطب اصلی اقتصادی آموزشی بلژیک است که باعث شده زمان کاری در این شهر بیشتر از شهرهای دیگر بلژیک باشد. در این مقاله به بررسی دیدنی های بروکسل می پردازیم.

آشنایی با دیدنی های بروکسل، پایتخت زیبای بلژیک

دیدنی های بروکسل

گرند پالاس (Grand-Place)

درست در قلب شهر قدیمی بروکسل، یکی از بهترین آثار تاریخی اروپایی که از قرن 15هم به جا مانده است، قرار گرفته است. 40 خانه مجلل در این منطقه وجود دارد و کاخ بزرگ آن، در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. زمانی که در بین این ساختمان ها با معماری قدیمی و کلاسیک قدم می گذارید، به این فکر می کنید که در لوکیشن فیلمبرداری یکی از فیلم های قرون وسطایی قدم گذاشته اید.

اتومیوم (Atomium)

یکی دیگر از دیدنی های بروکسل اتومیوم است که به راستی یکی از نمادهای مهم شهر بروکسل محسوب می شود. ساختار عجیب و غریب آن که از جنس استیل و آلومینیوم است، طراحی معمار بزرگ آندره واترکن است که این سازه 102 متری را ایجاد کرده است. اتومیوم در سال 1958 به عنوان نمادی از یک مولکول بزرگ آهن ساخته شد. 9 توپ استیل بزرگ، در این سازه قرار گرفته اند که بر روی آن ها، چراغانی شهر و ساختمان های اطراف؛ نقش می بندند.

سینکوانتنایر Parc du Cinquantenaire

این سازه تاریخی در سال 1880 به منظور بزرگداشت 50امین سال تاسیس شرکت بنا شد. محور آن که بنای یادبود این کاخ است، توسط دو بالی که در سال 1905 توسط معمار فرانسوی طراحی شد، روی سازه ایجاد شده است. در داخل این سازه تاریخی، دو خانه جالب از موزه های بروکسل که یکی موزه هنر و دیگری موزه تاریخ سلطنتی کشور است، واقع شده است.

خانه ویکتور هورتا (Victor Hortas Major Town Houses)

خانه ویکتور هورتا در بروکسل یکی از مهمترین دیدنی های بروکسل است که نمونه ای با ارزش از معماری هنر نو را به نمایش می گذارد. نمونه معماری این خانه به هتل های اطراف آن هم سرایت کرده و هتل هایی همچون هتل تاسل بروکسل و هتل سولوای به طور واضح از این سبک معماری در ساخت خود بهره برده اند.

ویلا امپاین (Villa Empain)

قرن بیستم سرآغاز هنر دکو یا هنر تزئینی برای بلژیکی ها بوده است. در این قرن، معماری جدید وارد سازه های بلژیکی شد و امروزه ویلا امپاین، یک نمونه کامل و دیدنی از معماری هنر نو است. ویلا امپاین توسط معمار سوئیسی به نام میشل پولاک ساخته شده است. انعکاس نور و شیشه های رنگی، از بارزترین ویژگی این ساختمان است.

گالری سلطنتی سنت هوبرت

گالری های سلطنتی سنت هوبرت، سه جاذبه دیدنی را در خود جای داده است و جزو اولین مناطق خرید در اروپا محسوب می شود. تالار شاه، تالار ملکه و تالار پرنس، از مکان های خرید در این بخش هستند.

موزه میما (MIMA)

هنردوستان بی شک عاشق این موزه دیدنی می شوند. میما که مخفف Millennium Iconoclast Museum of Art است یکی از بهترین موزه های بلژیک در زمینه هنرهای خیابانی و نقاشی های دیواری است. در این موزه می توانید انواع نقاشی های دیواری و دیجیتالی را ببینید.

کلیسای نوتردام دو سبلون Notre-Dame du Sablon

این کلیسا که در قرن پانزدهم تا شانزدهم ساخته شده است، یکی از نمونه های دوست داشتنی معماری گوتیک در بلژیک است. فضای داخلی کلیسا به ویژه شیشه های رنگ آمیزی شده شگفت انگیز آن؛ چشم هر بیننده ای را مسحور می کند.

موزه مونت دس آرت (Mont des Arts)

یکی از موزه های هنری در شهر بروکسل که در بین سال های 1956 تا 1958 ساخته شد و مکانی مرتفع بین کاخ رویال و کاخ لالبرتین را اشغال کرده است، موزه مونت دس آرت است. این مجموعه، از معماری غنی بلژیکی ها، سخن می گوید. در این موزه بیش از سه میلیون جلد کتاب وجود دارد که مجموعه ای ارزشمند از نسخه های خطی است.

موزه آلات موسیقی

این موزه هم در ساختمان مونت دس آرت واقع شده و یکی از بهترین موزه های بروکسل است. در این موزه، بیش از 7000 ساز بین المللی مشهور که بسیاری از آن ها قدمت بسیار بالایی دارند، قرار گرفته است. پل سینتنوی ایجاد کننده این موزه جذاب است.

اروپای کوچک بروکسل (Mini-Europe)

در بروکسل می توانید کل اروپا را در بخش اروپای کوچک تماشا کنید. مشهورترین جاذبه های گردشگری اروپا در مکانی به صورت کوچک ساخته شده اند تا هم بزرگسالان و هم بچه ها، بتوانند در این شهر ساختگی، قدم بزنند و از تماشای جاذبه های گردشگری سراسر اروپا، لذت ببرند.

موزه علوم طبیعی بروکسل

همان طور که گفتیم بروکسل قطب علمی این کشور محسوب می شود پس تماشای موزه های علمی، چیز عجیبی نیست. علاوه بر این که این موزه بار آموزشی بالایی دارد، تماشای آن حسابی هیجان انگیز است. در این موزه بخش هایی از فسیل ها و پوست حیوانات وجود دارد که جذاب ترین بخش آن به خانواده دایناسورهای ده متری می رسد. این دایناسورها در سال 1878 در یک معدن زغال سنگ کشف شدند.

تالار اصناف

یکی دیگر از جذاب ترین دیدنی های بروکسل، تالار اصناف است. در گرند پلاس یا میدان بزرگ بروکسل می توانید جالب ترین دیدنی های بروکسل را ببینید. تالار اصناف هم استثنا نیست. در این مجموعه ساختمانی بسیار شیک و جذاب، خانه هایی را می بینید که برای معرفی خود، مجسمه ها و سمبل هایی از شغل و حرفه خود را روبروی خود نصب کرده اند. درواقع این کار زمانی مطرح شد که کسی از پلاک و شماره ساختمان استفاده نمی کرد و هنوز استفاده از آن ها مرسوم نبود. با این که در سال 1695 این مجسمه ها آُسیب بسیاری دیده بودند اما در مدت 5 سال، کاملا بازسازی شدند و امروزه یکی از دیدنی های مهم بروکسل شده اند.

منبع: سفرمی
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 692

به "آشنایی با دیدنی های بروکسل، پایتخت زیبای بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دیدنی های بروکسل، پایتخت زیبای بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید