آشنایی با بهترین روش های طراحی حیاط مدرن و سنتی

به گزارش مجله جهانگیر، طراحی حیاط کار سختی ست! شاید هم آسان! فضایی باز همراه با صدها عامل مخرب که می تواند بر چگونگی طراحی و اجرای طرح ها تاثیر داشته باشد. اینگونه طراحی ها بسیار مهم هستند زیرا حیاط خانه اولین نمایی ست که به محض ورود دیده می گردد پس اولین برخورد یعنی اولین تاثیر. هر چه این تاثیر مثبت تر باشد قطعاً حال و هوای کل خانه هم مثبت دیده می گردد.

آشنایی با بهترین روش های طراحی حیاط مدرن و سنتی

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت آنلاین چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

اندازه و ابعاد حیاط در این نوع محوطه سازی ها بسیار مهم است زیرا قرار است از ابزار و وسایل متنوع برای طراحی حیاط استفاده گردد. ابتدا باید محوطه ای که قرار است طراحی برای آن انجام و اجرا گردد دقیقاً تعیین شده سپس نسبت به عملیات مهم اجرایی اقدام کرد. در این بین میزان هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته شده هم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

طراحی حیاط به یاری گل و گیاه فراوان

فرقی نمی نماید در چه اقلیمی زندگی می کنید و چند نوع گیاه در آن منطقه در دسترس دارید فقط کافی ست بخواهید گیاهان مختلف را در حیاط کوچک یا عظیم خود وارد کنید، مطمئناً گزینه های فراوانی برای شما وجود دارد. برای آغاز می توانید ابتدا اطراف و حاشیه های حیاط را به یاری گیاهان فراوان و سبز پوشانده سپس با فواصل تعیینی بین آنها را به یاری سنگ، چوب و جایگاه پر کنید.

قیمت 39 مدل اسکراب لایه بردار پوست با کیفیت عالی + خرید

همچنین می توان به راحتی، فضاهای میانی حیاط و یا کنج ها را به یاری انواع گلدان عظیم و درختچه های فراوان به زیبایی هر چه تمامتر تزیین نمود. در چنین مواردی استفاده از بهترین نمونه ها و طراحی حیاط خانه می تواند در واقع همان به کار بردن رنگ های روشن در کفپوش حیاط همچنین استفاده از مبلمان مختلف حیاط در رنگ های طیف روشن باشد، همگی زیبایی فراوانی به فضای حیاط خانه ویلایی می بخشند.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

طراحی حیاط ویلا با استفاده از چوب

چوب و رنگ آن همواره زیبایی خود را دارند و این زیبایی از بین رفتنی نیست. بعضی از این چوب ها حتی پس از باران خوردن، زیبایی خود را از دست نداده و با کمی مراقبت می توانند سال ها در برابر باد و باران به راحتی مقاومت نمایند. به همین دلیل طراحان به وفور از چوب در طراحی و محوطه سازی حیاط ویلا استفاده می نمایند. یکی از بهترین شیوه ها در استفاده از چوب، برش چوب ها در عرض کم طول زیاد و نصب آنها به تعداد فراوان دقیقاً مانند نرده است.

اینگونه استفاده از چوب ها به دلیل رنگ قهوه ای بسیار زیبای آنها و القای گرما به محیط حیاط می تواند در زیبایی دکوراسیون حیاط بسیار موثر باشد. همچنین رنگ قهوه ای چوب ها در کنار رنگ سبز و متنوع گل و گیاه حیاط، تضادی بسیار دوست داشتنی ایجاد می نماید؛ محوطه سازی حیاط به یاری چوب می تواند از دردسر و سردرگمی انتخاب های فراوان کاسته و بهترین طراحی حیاط خانه را ایجاد کند.

طراحی حیاط به یاری سنگ های مقاوم

دیوار، حصار، مبلمان و گیاهان حیاط در زیبایی حیاط بسیار موثرند اما یکی از مهم ترین و اصلی ترین اِلمان های زیبایی حیاط ویلا کفپوش حیاط است. کفپوش ها انواع و اقسام بسیار فراوانی دارند که هم قابل سفارش، فراوری و سپس نصب در حیاط هستند و هم در همان مکان می توان آنها را مانند بعضی متریال ها از جمله بتن، با طراحی هایی زیبا ایجاد و نصب کرد اما در اینجا استفاده از انواع سنگ مد نظر ماست.

لیست قیمت 40 مدل رادیو با کیفیت عالی + لینک خرید

سنگ ها پس از برش و آماده شدن در کارخانه، به حیاط منتقل و نصب می شوند. جلای ظاهری، رنگ بسیار مناسب و مقاومت این کفپوش ها، این متریال را از اولین انتخاب های هر خانه داری نموده است. پس از نصب سنگ حیاط، زیبایی حیاط خانه بسیار بیشتر دیده می گردد خصوصاً اینکه استفاده از گل و گیاهان را به اطراف حیاط و کنار حصارها منحصر نموده تا زیبایی کفپوش حیاط بیشتر دیده گردد.

طراحی حیاط و محوطه سازی را با هر چیزی می توانید انجام دهید؛ سنگ، چوب، شیشه، فلز و هر متریال دیگری. مهم شکل و شیوه استفاده از آنهاست نه خود متریال. برای اینکه بتوانید استفاده از این مواد اولیه را در حیاط خانه ویلایی خود داشته باشید از قدرت و هنر طراحی استفاده خواهید کرد، این هنر از هر متریالی اوج زیبایی اش را بیرون خواهد کشید چه در فضاهای درونی و چه در فضای بیرونی مانند حیاط خانه.

تصاوبر بیشتر

خرید 40 مدل بین بگ با کیفیت + قیمت عالی

منبع: اتاق
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1143

به "آشنایی با بهترین روش های طراحی حیاط مدرن و سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین روش های طراحی حیاط مدرن و سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید