E Ink تصاویری از نمونه اولیه کتاب خوان تاشو خود منتشر کرد

به گزارش مجله جهانگیر، شرکت E Ink تصاویر مربوط به نمونه اولیه از کتاب خوان تاشوی خود و قابلیت های این کتاب خوان را منتشر کرده است. پیش تر، معرفی و تولید تلفن های همراه دارای نمایشگر تاشو امری باور نکردنی به نظری می رسید. ولی پیشرفت تکنولوژی رفته رفته معرفی و استفاده از این ابزار را به یک امر عادی تبدیل کرد، به گونه ای که اکنون می شود به راحتی تلفن های همراه تاشو را سفارش داد و از آن استفاده کرد.

E Ink تصاویری از نمونه اولیه کتاب خوان تاشو خود منتشر کرد

در هفته گذشته، سامسونگ از نسل جدید گوشی تاشو گلکسی Z Fold 2 رونمایی کرد که می توان به راحتی آن را به یک تبلت تبدیل کرد و از قابلیت های آن در صفحه نمایش بزرگتر استفاده کرد. به نظر می رسد که شرکت های سازنده کتاب خوان ها هم راهی مشابه با سازنده های تلفن های همراه تاشو در پیش گرفته اند.

این کتاب خوان با نمایشگر بزرگ 10.3 اینچی خود، یک فرق اساسی با دیگر کتاب خوان های تاشوی این شرکت دارد؛ شرکت E Ink به جای استفاده از دو صفحه نمایشگر در کنار یکدیگر و متصل کردن آن ها به هم، در کتاب خوان جدیدش از یک نمایشگر تاشو استفاده کرده است. همان گونه که در تصاویر مربوط به این نمونه مشخص است، در کنار یکی از این صفحه ها شاهد قرارگیری کلید های کار با دستگاه هستیم. این شرکت وظیفه باز و بسته شدن نمایشگر تاشو را به دو لولای قدرتمند که در بالا و پایین دستگاه قرار گرفته اند، سپرده است.

در بالای نمایشگر این کتاب خوان، دو چراغ قرار گرفته است که کاربر می تواند با بیرون آوردن آن ها هر دو صفحه را در هنگام مطالعه در شب روشن کند. در کنار این قابلیت های جذاب، E Ink به فکر کاربرانی که به نوشتن یادداشت در حاشیه کتاب هایشان علاقه مند هستند هم بوده است؛ حالا کاربران می توانند با استفاده از قلم این کتاب خوان، قسمت های مورد نظرشان را هایلایت (Highlight) یا نظرات خود را در حاشیه های صفحه یادداشت کنند.

  • درباره کتاب های مرادی کرمانی؛ نویسنده ای که با نوشتن خداحافظی کرد

اگرچه هنوز با یک نمونه اولیه طرف هستیم ولی با توجه به اینکه این کتاب خوان در مقایسه با کتاب خوان های دیگر صفحه نمایش بسیار بزرگتری دارد، می توان از آن برای خواندن نسخه الکترونیکی روز نامه ها هم استفاده کرد.

این نمونه اولیه البته خالی از اشکال نیست؛ صفحه نمایشگر دارای حاشیه های بسیار زیادی در اطراف است و کاربران برای مطالعه در شب باید ابتدا چراغ های قرار گرفته در بالای هر صفحه را روشن و بعد از جای خود خارج کنند که ممکن است برای همه خوشایند نباشد.

البته این نمونه هنوز در حال توسعه است و اگر شرکت E Ink بتواند حاشیه های نمایشگر را کاهش دهد، از نمایشگر تاشو همراه با قابلیت روشن شدن در شب و همچنین از برخی رنگ های بسیار محدود در نمایشگر این کتاب خوان استفاده کند، به طور حتم این کتاب خوان به یک کتاب خوان عالی تبدیل خواهد شد.

  • 4 کتاب که محبوب ترین گزارشگر تاریخ ایران ترجمه کرده است

منبع : Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 925

به "E Ink تصاویری از نمونه اولیه کتاب خوان تاشو خود منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "E Ink تصاویری از نمونه اولیه کتاب خوان تاشو خود منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید