چگونه از فیس آیدی آیفون هنگام زدن ماسک یا عینک استفاده کنیم؟

به گزارش مجله جهانگیر، پس از همه گیری بیماری کرونا، یکی از نگرانی های اصلی کاربران آیفون این است که چگونه در حین استفاده از ماسک قفل گوشی های هوشمند خود را با Face ID باز نمایند. بدیهی است که با استفاده از ماسک، Apple Face ID کار نخواهد کرد.

چگونه از فیس آیدی آیفون هنگام زدن ماسک یا عینک استفاده کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، پس از ماه ها آشفتگی کاربران آیفون، اپل راه چارهی برای این مشکل گفت و آن داشتن اپل واچ بود. با توجه به اینکه همه کاربران آیفون از اپل واچ استفاده نمی کردند، این راه چاره برای همه امکان پذیر نبود.

به تازگی اپل یک راه چاره عالی برای این مشکل پیدا نموده است که با آخرین آپدیت iOS 15.4 عرضه می گردد. در تازهترین سیستم عامل iOS 15.4 یک ویژگی تازه و هیجان انگیز بنام باز کردن قفل چهره با ماسک وجود دارد. این ویژگی نه تنها امکان باز کردن قفل آیفون با ماسک را به شما می دهد، بلکه در صورت زدن عینک نیز می توانید قفل دستگاه را باز کنید. بسیاری از مردم مشتاق هستند که این ویژگی تازه را امتحان نمایند، اما نمی دانند چگونه آن را تجربه نمایند. در این مقاله نحوه فعالسازی این ویژگی را توضیح می دهیم.

نحوه استفاده از Face ID با ماسک

توجه داشته باشید که در حال حاضر این قابلیت فقط برای کاربران آیفون 13 در دسترس است. به غیر از عینک، این ویژگی با وجود هیچ مانع دیگری روی صورت کار نمی کند. از آنجایی که در حال حاضر نسخه بتای iOS 15.4 منتشر شده و به نسخه اصلی آن دسترسی نداریم، احتمال بعضی خطرات نیز وجود دارد. دقت کنید اگر تصمیم به نصب iOS 15.4 دارید، حتما از اطلاعات حیاتی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا مسئله ای ایجاد نگردد. برای به روزرسانی به iOS 15.4 طبق راهنمای نصب نسخه بتای iOS 15.4 عمل کنید.

حجم سیستم عامل iOS 15.4 بتا حدود 5.35 گیگابایت است و برای تکمیل آپدیت بیش از ده دقیقه زمان احتیاج است. پس از به روزرسانی و راه اندازی مجدد سیستم، می توانید آخرین ویژگی های iOS 15.4 از جمله باز کردن قفل Face ID با ماسک را تجربه کنید. اگر ویژگی های چهره خود ضبط ننموده اید، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. وارد Settings شوید.

2. روی Face ID & Passcode ضربه بزنید. برای دسترسی به این منو باید رمز عبور خود را وارد کنید.

3. برای استفاده از Face ID With a Mask به پایین بروید و آن را روشن کنید.

برای اطمینان از دقت این ویژگی، مهم است که به محض روشن شدن تلفن، ویژگی های چهره خود را ضبط کنید. نقاط صورت شما که سیستم به آن ها احتیاج دارد اساساً اطراف چشم شما هستند. پس از باز کردن قفل، می توانید ماسک بزنید و پرداخت های Face ID را انجام دهید.در قسمت تنظیمات، یک گزینه تازه برای Use Face ID while wearing a mask وجود دارد که در صورت تغییر نظرتان در خصوص استفاده از ماسک، می توانید آن را در هر زمان روشن یا خاموش کنید، بعلاوه با فعالسازی گزینه Add glasses وقتی بطور همزمان از عینک و ماسک استفاده می کنید، شناسایی چهره شما دقیق تر انجام می گردد.

توجه داشته باشید که هنگام اسکن ویژگی های صورت خود مجبور نیستید از ماسک بهره ببرید. بعلاوه در صورت استفاده از چندین عینک، می توانید عینک های مختلفی را در این قسمت اضافه کنید. زمانی که تصویر خود را برای اولین بار اسکن می کنید احتیاجی به استفاده از عینک ندارید. پس از اولین اسکن روی Add Glasses ضربه بزنید. در این جا از شما خواسته می گردد اسکن دیگری انجام دهید، این بار عینک خود را به چشم بزنید. برای گرفتن نتیجه بهتر، این فرآیند را با استفاده از هر جفت عینکی که معمولاً هنگام استفاده از آیفون خود می زنید، تکرار کنید.پس از این، می توانید از Face ID برای همه چیز بهره ببرید، چه در حال باز کردن قفل گوشی خود یا تایید تراکنش های اقتصادی در Apple Pay باشید.

غیرفعال کردن نسخه بتای iOS 15.4

غیر فعال کردن نسخه بتای iOS 15.4 بسیار ساده است. در صورت انصراف ازاین نسخه، فقط احتیاج است فایلی را که نصب نموده اید حذف کنید. برای انجام این کار به Settings -> General -> Description File and Device Management بروید. پس از حذف، تنها به روزرسانی های نسخه پایدار را دریافت خواهید کرد.

منبع: gizchina

منبع: فرارو
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 1773

به "چگونه از فیس آیدی آیفون هنگام زدن ماسک یا عینک استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از فیس آیدی آیفون هنگام زدن ماسک یا عینک استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید