پیغام رسان جایگزین تلگرام باید بستری برای کسب وکار مردم باشد

به گزارش مجله جهانگیر، کارشناس و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات گفت: مادامی که پیغام رسان داخلی توجیه مالی نداشته باشد و بستر مناسبی برای کسب و کار مردم ایجاد نکند، مسلما مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد.

پیغام رسان جایگزین تلگرام باید بستری برای کسب وکار مردم باشد

مرتضی متواضع کارشناس و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرنگاران، در باره جایگزینی یک نرم افزار بومی به جای تلگرام گفت: روزی می توانیم امیدوار باشیم که پیغام رسانی بومی جایگزین تلگرام گردد که این پیغام رسان مراحل رشد و تکمیل را خودش به خاتمه برساند و مستقل از هر نهاد دولتی، این مراحل را طی کند.

وی اضافه کرد: وقتی می خواهیم با فشار و اعمال زور بستر را برای پیغام رسان های داخلی فراهم کنیم، با شکست روبرو می شویم؛ چراکه پیغام رسان برای مردم صرفا مکانی برای تبادل اطلاعات و گفت وگو نیست، بلکه بستر کسب و کار است و لذا باید هر پیغام رسانی که می خواهد جایگزین تلگرام گردد توجیه مالی داشته باشد.

متواضع توضیح داد: مادامی که پیغام رسان داخلی توجیه مالی نداشته باشد و بستر مناسبی برای کسب و کار مردم ایجاد نکند، مسلما مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد.

لازم به یادآوری است؛ با فیلتر شدن تلگرام زمزمه هایی از ایجاد و راه اندازی یک پیغام رسان بومی جایگزین تلگرام وجود داشت که هنوز این امر محقق نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 139

به "پیغام رسان جایگزین تلگرام باید بستری برای کسب وکار مردم باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام رسان جایگزین تلگرام باید بستری برای کسب وکار مردم باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید