ویژگی های پرده مناسب در دکوراسیون داخلی

به گزارش مجله جهانگیر، دکوراسیون داخلی به طراحی چیدمان و نحوه قرارگیری اجزای خانه در کنار هم برای زیباتر نمودن فضا اشاره دارد. المان های مختلفی در تکمیل دکوراسیون داخلی نقش دارند که در بین آنها پرده جزء المان هایی ست که هم نقش دکوراتیو ایفا میکند و هم برای فضای خانه حریم خصوصی تعریف مینماید. انتخاب جنس, طرح و رنگ این المان باید با توجه به نوع دکوراسیون منزل صورت گیرد. انتخاب پرده مناسب منجر به دکوراسیونی زیبا میشود که چشم هر بیننده ای را خیره مینماید. در این نوشته ما قصد دارد فاکتورهای انتخاب پرده در منزل را پیش روی شما بگذارد و شما را در انتخاب پرده مناسب دکوراسیون منزلتان راهنمایی نماید. با ما همراه باشید.

ویژگی های پرده مناسب در دکوراسیون داخلی

انتخاب جنس

جنس پرده را با توجه به دکوراسیون مورد نظر و میزان تاریکی و روشنایی خانه انتخاب کنید. نمونه های ضخیم مانع از ورود نور به داخل منزل میشوند و فضا را تاریک نشان میدهند اما پرده های حریر علاوه بر زیبایی بی نظیری که دارند فضای خانه را روشن تر نشان میدهند. گاهی اوقات این المان برای محدود کردن دید از بیرون منزل مورد استفاده قرار میگیرد, بنابراین باید پرده چند لایه و یا ضخیم برای این منظور به کار برده شود.

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ پرده سلیقه ایست اما بهتر است با دکوراسیون داخلی هارمونی داشته باشد. از المان هایی مانند مبلمان, دیوارپوش, کفپوش, فرش و … برای انتخاب رنگ آن الهام بگیرید و یا حتی از المان های جزئی مانند کوسن استفاده نمایید. مثلا اگر کوسن مبلمان شما ترکیبی از سایه روشن رنگ سبز است میتوانید پرده خود را به رنگ سبز با طیف دلخواه انتخاب کنید.

انتخاب مدل

مدل پرده باید بر اساس نوع سبک دکوراسیون داخلی طراحی شود. اگر دکوراسیون خانه شما به سبک کلاسیک است از نمونه های والان دار استفاده نمائید و اگر از سبک مدرن پیروی میکنید، انواع ساده و تک رنگ بهترین گزینه محسوب میشوند.

طرح پارچه

انتخاب طرح و بافت پرده ارتباط مستقیمی با دکوراسیون داخلی دارد. با توجه به رنگ المان های موجود در دکوراسیون میتوانید رنگ آن را انتخاب کرده و طرح مناسبی که با آن زمینه رنگ در بازار موجود است را خریداری و با دکوراسیون خانه خود ست کنید.

اندازه

طول و عرض پرده در نمای کلی آن تاثیر بسیاری دارد. قبل از نصب آن باید مشخص کنید تا چه اندازه میخواهید با کف اتاق فاصله داشته باشد و عرض آن نیز تا چه اندازه باشد. اگر عرض پرده به اندازه 5 سانتی متر از هر طرف بیشتر از عرض پنجره باشد بسیار زیباتر و شکیل تر به نظر می آید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 329

به "ویژگی های پرده مناسب در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های پرده مناسب در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید