هند: تا چند روز آینده محدودیت ها علیه کشمیر را بر می داریم

به گزارش مجله جهانگیر، وکیل دولت هند به دادگاه عالی این کشور خبر داده که دولت درنظر دارد ظرف چند روز آینده محدودیت های اعمال شده در کشمیر را لغو کند.

هند: تا چند روز آینده محدودیت ها علیه کشمیر را بر می داریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که انتقادهای بین المللی از تصمیم جنجالی هند برای لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر ادامه دارد، یک وکیل دولت نارندرا مودی به دادگاه عالی هند اطلاع داده که محدودیت ها در کشمیر طی چند روز آینده برداشته خواهند شد.

خبرگزاری رویترز امروز آدینه گزارش داد، دولت فدرال هند در پاسخ به شکایت از اقدامات دولت این کشور برای مسدود کردن شبکه های مخابراتی و اینترنت در کشمیر، از برداشته شدن این محدودیت ها تا چند روز آینده اطلاع داد.

انتشار این خبر در حالی اجرا شده که چهاردهم مرداد ماه وزیر کشور هند در مجلس، خبر لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و انتها دادن به بند 370 قانون اساسی هند را خاطرنشان کرد و نخست وزیر هند هم با ادعای اینکه تغییر وضعیت قانونی در کشمیر، این منطقه را از تروریسم و جدایی طلبی آزاد می نماید، دستورالعمل لغو خودمختاری این منطقه را امضا کرد (جزئیات بیشتر اینجا و اینجا).

طبق گزارش رویترز، قبل از اینکه تصمیم دولت هند برای لغو خودمختاری جامو و کشمیر اعلام گردد، محدودیت های اعمالی شده دولت فدرال هند در کشمیر شروع شده بود و این موضوع سبب شد که سردبیر یک روزنامه با رجوع به دادگاه عالی هند از قطع خطوط تلفن و اینترنت شکایت کند.

قرار بود دادگاه عالی هند جلسات آنالیز این شکایت را با حضور شاکی و متشاکی (دولت هند) آنالیز کند.

توشار مهتا وکیل دولت هند در جلسه دادگاه عالی این کشور اطلاع داده که محدودیت های اعمالی شده در کشمیر تا چند روز آینده برداشته خواهد شد.

این نماینده دولت هند به زمان دقیق برطرف محدودیت ها در کشمیر اشاره ننموده است؛ محدودیت هایی که بنا بر بعضی گزارش ها مسائل زیادی برای شهروندان کشمیری ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 7

به "هند: تا چند روز آینده محدودیت ها علیه کشمیر را بر می داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند: تا چند روز آینده محدودیت ها علیه کشمیر را بر می داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید