هم افزایی بین دستگاهی، کلید ارتقای کیفی و کمی خدمات سفر آذربایجان شرقی در نوروز 99

به گزارش مجله جهانگیر، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، با حضور قائم مقام ستاد سفر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و رؤسای کمیته های ستاد برگزار گردید.

هم افزایی بین دستگاهی، کلید ارتقای کیفی و کمی خدمات سفر آذربایجان شرقی در نوروز 99

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، در این جلسه که 30 بهمن ماه 98 برگزار گردید جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر در پی ارائه گزارشی از نتایج نظرسنجی به عمل آمده که توسط دبیرخانه ستاد مطرح شد، بیان نمود: با توجه به نتایج اخذشده از نظرسنجی های امسال، باید دستگاه های ذی ربط اقدامات لازم برای برطرف نقاط ضعفی که گردشگران در سفر خود به آذربایجان شرقی با آن ها روبرو شده بودند، را انجام دهند.

او هماهنگی و هم افزایی بین دستگاهی را برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات گردشگری، امری ضروری دانست و اضافه کرد: تجربیات سال های گذشته، باید مبنای برنامه ریزی های دستگاه های عضو ستاد در ارائه خدمات به گردشگران در نوروز 99 باشد.

رحمتی در ادامه به بعضی از تمهیداتی که در زمان باقی مانده تا سفرهای نوروزی باید اتخاذ گردد، اشاره نمود و گفت: رسیدگی به شرایط آسفالت محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان، کیفیت سرویس بهداشتی در سطح شهر و محورهای بین راهی، افزایش علائم و تابلوهای راهنمای جاده ای، برنامه ریزی و پیش بینی لازم برای اجرای برنامه های شاد، فرهنگی و هنری در سطح شهرهای استان، باید جزء برنامه های اصلی ستاد در روزهای منتهی به نوروز باشد.

او بر لزوم رعایت موازین گردشگر پذیری در مراکز خدماتی نیز تأکید و بیان نمود: باید توجه داشت که صندلی تبریز و آذربایجان به واسطه تاریخ و فرهنگ غنی آن بسیار ویژه و حساس است، لذا در این راستا باید تمام اصول و استانداردهای گردشگر پذیری توسط مراکز خدماتی و کارکنان آن ها رعایت و شرایطی فراهم گردد تا شاهد رضایت حداکثری گردشگران باشیم.

نوروز 99 در آذربایجان شرقی، نوروزی بانشاط خواهد بود

در ادامه این نشست، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به شرایط کنونی گردشگری در کشور اظهار کرد: ضروری است تمام دستگاه های عضو ستاد در کنار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، برای ایجاد بستر و انگیزه مناسب سفر کوشش نمایند تا شاهد نوروزی پرنشاط درزمینه گردشگری باشیم.

او با تأکید بر اقدامات انجام شده در سال های گذشته درزمینه ارتقای خدمات سفر و لزوم تداوم آن ها بیان کرد: فعالیت های ترویجی و تبلیغی، تمرکز بر جریان سازی درزمینه توسعه گردشگری داخلی، برگزاری رویدادهای فرهنگی، راه اندازی کمپین های گردشگری، فراوری محتوای مکتوب و مجازی و توسعه زیرساخت های نرم افزاری گردشگری، ازجمله اقداماتی است که در راستا ارتقای خدمات گردشگری انجام شده و در ماه پایانی امسال نیز تداوم خواهد داشت.

مرتضی آبدار اضافه کرد: با همکاری و مشارکت دستگاه های نظارتی و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه حرفه ای مراکز پذیرایی، نظارت های تلفیقی تأسیسات و مؤسسات گردشگری به صورت مستمر از دو ماه گذشته آغازشده و در روزهای آینده و ایام نوروز نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: برنامه های آیینی و سنتی طبق روال سال های گذشته از سوی این اداره کل برگزار خواهد شد و امید داریم با همکاری و هم افزایی شهرداری ها و دستگاه های فرهنگی در این زمینه، شاهد نوروزی بسیار پرنشاط باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در انتها تأکید کرد: باید اهتمام لازم در مورد آماده سازی محیطی اماکن گردشگری و فضاهای عمومی شهری با همکاری شهرداری ها صورت گیرد.

در این جلسه احکام و توضیح وظایف کمیته های یازده گانه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی به تصویب رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: jahangirrazmi.ir شناسه مطلب: 435

به "هم افزایی بین دستگاهی، کلید ارتقای کیفی و کمی خدمات سفر آذربایجان شرقی در نوروز 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم افزایی بین دستگاهی، کلید ارتقای کیفی و کمی خدمات سفر آذربایجان شرقی در نوروز 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید